اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک خبر داد

محکومیت متصدی واحد عرضه مرغ و ماهی غیربهداشتی در آبیک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: متصدی یک واحد عرضه مرغ و ماهی به اتهام عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی و تهدید علیه بهداشت عمومی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

محکومیت متصدی واحد عرضه مرغ و ماهی غیربهداشتی در آبیک

مرتضی یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: متصدی یک واحد عرضه مرغ و ماهی که قبلا نیز سابقه پلمب مغازه را داشت، به دلیل تکرار تخلفات بهداشتی، اتهام عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی و تهدید علیه بهداشت عمومی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی ضمن ابراز تشکر از دادگستری شهرستان آبیک افزود: برخی از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی با وجود تذکرات پی‌درپی کارشناسان دامپزشکی، نسبت به تکرار تخلفات بهداشتی از جمله خاموش کردن یخچال نگهداری مرغ و ماهی، دیفراست کردن مرغ و ماهی منجمد و فروش آن به عنوان فرآورده تازه، تهیه مرغ، خارج از شبکه توزیع تحت نظارت دامپزشکی، اصرار ورزیده و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک عنوان کرد: دامپزشکی در برخورد با عاملان به خطر انداختن سلامت شهروندان جدی بوده و با همکاری مراجع قضایی، قاطعانه از فعالیت این گونه واحدها ممانعت به عمل می‌آورد.

یعقوبی از تمام شهروندان خواست هرگونه تخلف بهداشتی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را با سامانه ارتباطی 1512 در میان بگذارند.

آموزش روستائیان طارم سفلی از سوی شبکه دامپزشکی قزوین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سه دوره کلاس آموزشی واکسیناسیون طیور، بیماری آنفلوانزا طیور، واکسیناسیون بروسلوز دام برای دامداران و مددجویان روستاهای ارکن کرد، حصار، زرند، سیاهپوش و سیردان برگزار شد.

عیسی غیاث یزدی افزود: در این کلاس‌های آموزشی که با حضور بیش از 85 نفر از دامداران و مددجویان به مرحله اجرا درآمد در خصوص مزایای واکسیناسیون طیور بومی و همچنین مزایای واکسیناسیون بروسلوز گاو و گوساله و بیماری‌های شایع طیور بومی از جمله آنفلوانزا، توضیحات کاملی از سوی کارشناس دامپزشکی ارائه و به سؤالات دامداران پاسخ داده شد.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول