اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد

کاهش 50 درصدی آمار سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش 50 درصدی آمار سرقت در ایام نوروز در استان کرمانشاه خبر داد.

کاهش 50 درصدی آمار سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار کریم کشوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس که از اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین‌ ماه سال‌جاری ادامه داشت، عملکرد مطلوبی را در سطح استان کرمانشاه به جا گذاشت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه چهار هزار نفر از نیروهای پلیس و 765 واحد گشت در طرح نوروزی امسال شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: سازمان‌های امدادی دیگر نیز پلیس را در این طرح یاری کردند.

کشوری تصریح کرد: پلیس‌راه استان کرمانشاه با کنترل سرعت خودروها مانع از وقوع تصادفات شدید در جاده‌ها شده که این امر موجب کاهش 20 درصدی آمار تصادفات و کاهش 9 درصدی رقم تلفات انسانی داخل شهری و همچنین کاهش 36.5 درصدی مجروحان نسبت به سال گذشته شده است.

وی از توقیف 849 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در طول ایام طرح نوروزی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: 472 خودروی حادثه‌ساز در محورهای مواصلاتی که عمدتاً مرتکب تخلفاتی از جمله سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز شده‌اند، توقیف شده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، پلیس با کمک کمپ‌ها و ان.جی.او های بخش خصوصی قبل از شروع طرح نوروزی و در حین آن تعداد 200 نفر از معتادان در سطح شهر کرمانشاه را جمع‌آوری کرده که این امر موجب کاهش برخی از جرایم در سطح استان شده است.

این مسئول از کاهش 50 درصدی آمار سرقت در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: کاهش 37.5 درصدی زورگیری، 50 درصدی سرقت احشام و 50 درصدی سرقت مسلحانه در استان نشانگر دقت و برخورد قاطعانه پلیس است.

کشوری با اشاره به اینکه پنج فقره قتل در ایام نوروز در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است، متذکر شد: علت بیشتر این قتل‌ها اختلافات خانوادگی گزارش شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در طول طرح نوروزی، پلیس توانسته است 19 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان مواد مخدر کشف کند که از این تعداد 10 کیلوگرم به کشف شیشه اختصاص داشته است.

به گفته وی، آمار سرقت منزل در طول ایام تعطیلات نوروز در استان کرمانشاه چهار درصد افزایش یافته و آمار مجروحان درون‌شهری تعداد 208 نفر بوده که با افزایش 66 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

این مسئول در پایان به هماهنگی و همکاری مطلوب دستگاه‌های ستاد طرح تسهیلات نوروزی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: رفتارهای ترافیکی مناسب مردم و همکاری آن‌ها با نیروهای پلیس موجب کاهش چشمگیر آمار تلفات انسانی در جاده‌ها شده است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول