اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

وحدت مسئولان و مردم لازمه خلق حماسه اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ایران اکنون در برهه‌ای قرار دارد که برای مقابله با تهدیدات لازم است، میان مسئولان و مردم وحدت ایجاد شود تا پس از حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نیز با همین قوت شکل بگیرد.

وحدت مسئولان و مردم لازمه خلق حماسه اقتصادی است

حجت‌الاسلام محسن حیدریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار کرد: پشتیبانی و حمایت مردمی سرمایه اصلی و مایه عزت و سربلندی ایران در جهان است.

وی افزود: ‌در سالی که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری شده بود انتخاباتی را پشت سر گذاشتیم که مردم با حضور گسترده خود در این انتخابات حماسه بزرگی رقم زدند.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، حماسه سیاسی تنها به انتخابات مختص نشد و مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه سال گذشته نیز حماسه دیگر خلق کردند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی موجب پشتیبانی از نظام اسلامی و دولت‌مردان می‌شود، عنوان کرد: این مهم موجب می‌شود که مسئولان هرچه بیشتر به مسئولیت و وظایف خود عمل کرده و با دلگرمی و حمایت مردمی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی حضور و نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: حضور مردم یک سرمایه اجتماعی است که در هر کشوری برای پیشبرد اهداف سیاسی و همچنین مشروعیت‌بخشی لازم و ضروری است.

به گفته حیدریان، سرمایه اجتماعی به عنوان یک متغیر نهان مجموعه‌ای منسجم از هنجارها، روابط، تعهدات و ارزش‌های مادی و معنوی یک جامعه است که از طریق مولفه‌هایی همانند اعتماد، صداقت، تعهد، مشارکت، تلاش مستمر و از همه مهم‌تر عدالت قابل شناسایی و ارزیابی است.

وی افزود:‌ ایران اسلامی در حال حاضر در برهه‌ای قرار گرفته است که برای مقابله با تهدیدات دشمنان لازم است، میان مسئولان دولت و مردم و تمامی ارکان نظام وحدت ایجاد شود تا پس از حماسه سیاسی حماسه اقتصادی نیز با همین قوت و قدرت شکل بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام «اقتصاد و فرهنگ‌، با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: سال گذشته حرکت‌هایی در حوزه اقتصادی شکل گرفته است اما با توجه به ضعف‌های موجود این مهم در سال‌جاری بار دیگر مورد تاکید رهبری قرار گرفت.

حیدریان افزود: در راستای تحقق اقتصادی دولت باید علاوه بر توجه به ارتباطات خارج، ظرفیت‌های داخلی را نیز به صورت ویژه نگاه کرده و از آن غافل نشود.

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصادی باید وجدان کاری در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نهادینه شود، اظهار کرد: نهادینه کردن این مهم نیز نیازمند نظارت بیشتر و جلوگیری از سهل‌انگاری‌ها در زمینه مفاسد اقتصادی است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، فرهنگ‌سازی یکی دیگر از مواردی است که در تحقق اقتصادی به دولت کمک می‌کند و تا زمانی که فرهنگ وجدان کاری نهادینه نشود و الگوی مناسب و واقعی معرفی نشود نباید انتظار تحقق حماسه اقتصادی و حتی فرهنگی را در جامعه داشته باشیم.

حیدریان شایسته‌سالاری و بکارگیری افراد توانمند، متخصص و شایسته در پست‌های کلیدی و از بین بردن فاصله طبقاتی میان کارمند و مدیران را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی استفاده از امکانات مساوی و تقسیم کردن آن میان همگان از مواردی است که نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را ترمیم می‌کند و همچنین فرهنگ وجدان کاری را نهادینه می‌کند.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری زنجیره‌ای سال‌ها توسط مقام معظم رهبری در حقیقت نقشه راه برای تحقق اهداف و رسیدن به چشم‌اندازهای نظام است، عنوان کرد: این نام‌گذاری‌ها با توجه به اطلاعات دقیق و نیازهای کشور هر ساله انجام و بستر را برای تحقق بیش از پیش اهداف فراهم می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان افزود: مردم و دولت‌مردان باید با برنامه‌ریزی، تعامل و همکاری بستر را برای تحقق تبدیل شعار به عمل فراهم و با این مهم ضمن تحقق منویات رهبری بستر را برای خودکفایی و برون رفت از مشکلات فراهم کنند.

انتهای پیام/79002/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول