اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورزش قزوین در سالی که گذشت

از برنز لشگری در مسابقات جهانی تا قهرمانی کاراته‌کاهای قزوینی در آسیا

ورزش استان قزوین در سالی که گذشت افتخارات بی‌شماری را نصیب خود کرد، افتخاراتی که بدون شک در سایه تلاش ورزشکاران به دست آمد.

از برنز لشگری در مسابقات جهانی تا قهرمانی کاراته‌کاهای قزوینی در آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همیشه نام ورزش که به گوشمان می‌رسد، ناخواسته یاد پیروزی‌ها و شکست‌ها و بردها و باخت‌ها در اذهانمان تداعی می‌شود.

اصلا همیشگی بوده پیوند خاطرات ورزشی با خاطره ورزش دوستان و همه کسانی که دلشان برای موفقیت و سربلندی این سرزمین می‌تپد.

یک سوی ورزش همیشه غم بوده و یک سوی آن شادی و اصولا ورزش با تقابل همین اشک‌ها و لبخندها همیشه جذابیت داشته است.

صعود ایران به جام جهانی و سفر به سرزمین قهوه با شادی قزوینی‌ها

اما بدون شک اگر بخواهیم از مهم‌ترین اتفاق سال 92 یاد کنیم، به طور یقین باید صعود تیم ملی فوتبال کشورمان را به رقابت‌های جام جهانی در صدر اخبار قرار دهیم.

اتفاقی که بدون شک اتفاق مبارک و خجسته‌‌ای بود و موجب شد تا مردم به فاصله چند روز از ماراتن ریاست جمهوری یازدهم با شور و شوق فراوان به خیابان‌ها بریزند و جشن و شادی برپا کنند.

قزوینی‌ها هم اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک و بزرگ سرشار از غرور پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی از این قاعده مستثنی نبودند و با حضور در خیابان‌های شهر به جشن و پایکوبی پرداختند.

افتخارآفرینی لشگری به همراه لشکر تیم ملی

سال‌ها بود که پس از مدال ارزشمند نقره مهدی یعقوبی در سال 1956 دیگر کمتر کسی بود که از نام‌آوری کشتی‌گیران قزوینی در میان قدرت‌های برتر این رشته ورزشی در کشور سخنی بشنود، تا اینکه به یک باره جوانی با اراده و مصمم به نام احسان لشگری پا به عرصه میادین گذاشت و با درخشش مثال‌زدنی خود موفق شد در نخستین آوردگاه خود مدال ارزشمند برنز المپیک 2012 لندن را کسب کند، مدالی که بسیاری از کارشناسان و گوش‌شکسته‌های کشتی اذعان داشتند که در صورت تجربه بیشتر و اشتباه کمتر لشگری می‌توانست به مدال زرین طلا تبدیل شود.

تداوم دلاوری‌ها و موفقیت‌های لشگری ادامه پیدا کرد تا اینکه در سالی که گذشت هم افتخارآفرینی‌های این جوان رعنا ادامه پیدا کرد تا این کشتی‌گیر ارزنده استان در مسابقات جهانی بوداپست 2013 مجارستان با شایستگی یک بار دیگر مدال برنز را تصاحب کرد تا به فاصله دو سال دو مدال با ارزش را در کارنامه ورزشی خود به ثبت برساند.

رضا طاهرزادگان دبیر هیئت کشتی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه لشگری در سال‌های اخیر موفق شده است با ارائه کشتی‌های زیبا و جذاب نام کشتی استان قزوین را در کشور پرآوازه کند، اظهار کرد: خوشبختانه لشگری به مرز آمادگی بالایی در سال‌های اخیر رسیده است و می‌تواند در سال‌های آتی بر سکوی اولی قهرمانی جهان هم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه لشگری قابلیت‌های فنی بالایی دارد، افزود: این کشتی‌گیر ارزنده قزوینی با جسارت مثال‌زدنی خود موفق شد در طول دو سال گذشته کارنامه درخشانی را از خود در ویترین افتخارات ورزشی خود به ثبت برساند.

طاهرزادگان عنوان کرد: عنوان سومی مسابقات المپیک 2012 لندن و مسابقات جهانی بوداپست 2013 مجارستان و کسب دو مدال ارزشمند طلای رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در سال‌های 2013 و 2014 تهران و لس‌آنجلس آمریکا از جمله افتخارات بی‌نظیر این کشتی‌گیر شایسته استان است.

دبیر هیئت کشتی استان قزوین در ادامه با اشاره به حضور رضا لایق مربی ارزشمند کشتی استان در ترکیب کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان تاکید کرد: لایق در دو سال گذشته یکی از مربیان خوب تیم کشتی آزاد کشورمان بوده که در مسابقات المپیک 2012 لندن، رقابت‌های قهرمانی جهان و مسابقات جام جهانی کشتی تیم کشورمان را همراهی کرده است.

کاراته و اوج درخشش قزوینی‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا

بدون شک در سال‌های اخیر هیئت کاراته با برنامه‌ریزی مناسب توانست پله‌های ترقی و پیشرفت را خیلی زود طی کند.

برای اثبات همین بس که برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی در سطح قزوین بهمن عسگری این جوان رعنا و شایسته الوندی موفق شد دو مدال ارزشمند طلای مسابقات جوانان و امیدهای جهان را در کارنامه ورزشی خود به ثبت برساند.

عسگری در مسابقات جام جهانی فرانسه هم نمایش خوبی را از خود به نمایش گذاشت و عنوان سومی بخش تیمی را به همراه تیم ملی کاراته کشورمان از آن خود کرد و گردن‌آویز برنز را به گردن آویخت.

اما آذرماه سال 92 برای کاراته استان قزوین ماه خوش یمنی بود، به طوری که برای نخستین بار بهمن عسگری و مجید حسن‌نیا موفق شدند دو مدال طلای مسابقات قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا را برای استان قزوین به ارمغان آورند، مدال‌هایی که با گرفتن مدرک بین‌المللی داوری آسیا برای حمیدرضا داوری دبیر پرتلاش این هیئت ورزشی ارزش‌های مسئولان این هیئت ورزشی و نقش آنان را در تداوم موفقیت‌های ورزشکاران بیشتر نمایان کرد.

حمیدرضا داوری دبیر هیئت کاراته استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه ورزش کاراته استان در طول پنج، شش سال گذشته موفق شده است روند رو به رشد خود را به خوبی پشت سر بگذارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های منظم و مستمر و تلاش‌های شبانه‌روزی ورزشکاران استان در سال‌های اخیر موجب شد تا این رشته ورزشی به موفقیت‌های بی‌نظیری در سال‌های اخیر دست یابد.

وی با اشاره به اینکه هیئت کاراته استان قزوین برای سومین سال متوالی عنوان برترین هیئت کاراته کشور را از سوی فدراسیون کاراته نصیب خود کرد، افزود: این افتخارات نشان می‌دهد که ورزش کاراته قزوین در این سال‌ها پله‌های ترقی و پیشرفت را به سرعت پشت سر گذاشته است.

داوری اضافه کرد: خوشبختانه کاراته‌کاهای استان قزوین سال گذشته موفق شدند عناوین پر افتخار مسابقات قهرمانی آسیا و نشان‌های رنگارنگ رقابت‌های بین‌المللی را از آن خود کنند و سال باشکوهی را برای خود رقم بزنند.

تکواندوی استان و پیشرفت مناسب در مسابقات آسیایی و جهانی

اما در سالی که گذشت، تکواندوی استان با توجه به حضور شکرانه ایزدی به عنوان ورزشکار و فاطمه صفرپور به عنوان سرمربی در تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت، به طوری که ایزدی گرچه در جریان مسابقات قهرمانی جهان در کشور مکزیک در همان دور نخست با شکست مقابل رقیب خود از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی و رقابت‌های بین‌المللی تونس نشان داد که ایزدی در سال‌های آتی می‌تواند برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

الهام قنبری نایب رئیس تکواندوی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به اینکه رشته ورزشی تکواندو در سطح بانوان استان از رشد بالایی برخوردار بوده است، اظهار کرد: تلاش بانوان تکواندوکار قزوینی در سال‌های اخیر در مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های انتخابی تیم ملی خوب و مناسب بوده است و به طور حتم تکواندوکاران بانوی استان می‌توانند خلاقیت‌های خود را باز هم در سال جاری به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی شکرانه ایزدی در دو سال اخیر در رشته ورزشی تکواندو عنوان کرد: ایزدی برای نخستین بار به عنوان نخستین بانوی قزوینی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و همین مسئله افتخاری بزرگ برای این رشته ورزشی در سطح بانوان استان قزوین به شمار می‌رود.

کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا برای تکواندوکار نوجوان استان

اما طیار تقی‌پور دبیر هیئت تکواندوی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه تکواندوی استان قزوین در بخش مردان هم روند مناسبی داشت، اظهار کرد: تکواندوکاران قزوینی امسال در لیگ جام نقش جهان حضور پیدا کردند و موفق شدند عنوان چهارمی این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

وی با اشاره به اینکه رشته تکواندو در استان قزوین در میان رده‌های سنی پایه توانسته خودش را بیشتر مطرح کند، افزود: محمد اصلانی تکواندوکار ارزنده استان نیز بنا بر همین مسئله بود که موفق شد در جریان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه اصلانی یکی از تکواندوکارانی است که بدون شک در سال‌های آینده می‌تواند برای کشورمان افتخار آفرینی کند، عنوان کرد: این تکواندوکار قزوینی در واپسین روزهای سال گذشته موفق شد با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات گزینشی جواز حضور در المپیک 2014 نوجوانان چین را برای تیم ملی تکواندوی کشورمان به ارمغان آورد.

=============

گزارش از رضا قنبری

=============

انتهای پیام/77004/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول