اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شکست برابر حریفی از ترکیه

کاراته‌کای قمی از کسب مدال جام بین‌المللی ترکیه بازماند

ستاره کاراته استان قم با شکست برابر حریفی از کشور ترکیه از کسب مدال در مسابقات کاراته بین المللی جام بوسفر ترکیه بازماند.

کاراته‌کای قمی از کسب مدال جام بین‌المللی ترکیه بازماند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین روز از بیست و هفتمین دوره پیکارهای کاراته بین المللی جام بوسفر در کشور ترکیه بامداد امروز با ناکامی کاراته کای قمی اعزامی به این رقابت‌ها همراه بود و طی آن امیر مهدی‌زاده یکی از بخت‌های کسب مدال تیم اعزامی کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

مهدی‌زاده که با کوله باری از امید و انگیزه فراوان به خصوص بعد از کسب موفقیت در مسابقات لیگ جهانی کاراته در کشور هلند و همچنین حضور موفق در تمرینات تیم ملی کاراته کشورمان، گام به رقابت‌های بین المللی جام بوسفر در ترکیه گذاشته بود، در راه کسب نخستین مدال سال 93 خود با مشکل برخورد کرد.

قهرمان یکی از معتبرترین تورنمنت‌های کاراته جهان یعنی لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته وان در سال 2014 بعد از ماه‌ها تمرین در کنار سایر ملی پوشان زیر نظر کادر فنی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان، با آمادگی کامل در این دوره از مسابقات به میدان رفت اما نتوانست به جمع کاراته کاهای برتر این جام راه یابد.

این کاراته کای ارزنده قمی در دور نخست بر اساس قرعه کشی انجام شده با حریفی از کشور میزبان یعنی ترکیه رو به رو شد و کار را بسیار خوب آغاز کرد تا بتواند با غلبه بر رقیب سرسخت خود در وزن منهای 60 کیلوگرم بیست و هفتمین دوره کاراته بین المللی جام بوسفر ترکیه به مدال دست یابد.

شکست مهدی‌زاده در جام بوسفر با رای داوران

مهدی‌زاده در حالی گام به تاتامی مبارزه با حریف ترکیه‌ای گذاشت که در برابر کاراته کای میزبان نیز با توجه به حمایت تماشاگران و داوران بازی با امید به کسب پیروزی مقابل مهدی‌زاده رقابت می‌کرد و در نهایت دو کاراته کا به تساوی سه بر سه دست یافتند اما با رای داوران این مسابقه به نفع کاراته کای ترک تبار به پایان رسید و بدین ترتیب مهدی‌زاده در میان ناباوری با شکست در این دیدار نزدیک و نفس گیر از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا از رسیدن به مدال این دوره از مسابقات محروم شود.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم در حالی به کار خود پایان داد که در اسفند ماه سال 1392 در رقابت‌های قهرمانی لیگ جهانی در کشور هلند با عبور از سد حریفان خود در نهایت موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان ارزشمند طلای این مسابقات شده بود.

رقابت‌های کاراته بین المللی جام بوسفر ترکیه که از روز شنبه در استانبول ترکیه آغاز شده است تا امروز ادامه خواهد داشت و این در حالی است که کاراته کاهای کشورمان قرار است در سایر اوزان برابر حریفان خود به روی تاتامی بروند.

انتهای پیام/78002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول