اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کاراته استان قم:

مهدی‌زاده امید اول کاراته قم برای کسب مدال از بازی‌های آسیایی است

رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: امیر مهدی‌زاده اصلی‌ترین امید کاراته استان برای کسب مدال از بازی‌های آسیایی به شمار می‌رود.

مهدی‌زاده امید اول کاراته قم برای کسب مدال از بازی‌های آسیایی است

حسن عابدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: مهدی‌زاده در دوره قبلی بازی‌های آسیایی که در سال 2010 به میزبانی کشور چین در شهر گوانگ‌ژو برگزار شد نماینده کاراته کشور در ترکیب تیم ملی بود و مبارزات خوبی به نمایش گذاشت اما از کسب مدال محروم ماند.

وی خاطرنشان کرد: مهدی‌زاده در آن رقابت‌ها نخستین حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کرد و با اینکه جوان و کم‌تجربه بود اما با در نظر گرفتن آمادگی بسیار بالایی که داشت توانست جزو مدعیان این رقابت‌ها باشد و شانس مدال محسوب می‌شد.

رئیس هیئت کاراته استان قم اضافه کرد: مهدی‌زاده در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در گوانگ‌ژو چین در مقابله با حریفی از کشور قزاقستان اسیر ناداوری شد و از راهیابی به جمع کاراته‌کاهای برتر این وزن بازماند تا به این ترتیب از کسب مدال محروم شود.

وی یادآور شد: این کاراته‌کای توانمند هم‌اکنون در وزن منهای 60 کیلوگرم در اردوی تیم ملی کاراته پرانگیزه و آماده در کشور ترکیه حضور دارد تا در اردوی آماده‌سازی مشترک با تیم‌های مطرح جهان و رقابت‌های جام بوسفر بار دیگر آمادگی خود را نشان دهد.

عابدی تصریح کرد: کمپ تمرینی در ترکیه شرایط خوبی برای آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان است؛ زیرا تیم‌های حاضر در کمپ بین‌المللی ترکیه و رقابت‌های جام بوسفر از رقبای مطرح این رشته هستند و کادر فنی تیم ملی می‌تواند ارزیابی خوبی از وضعیت ملی‌پوشان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی کاراته از هشتم فروردین‌ماه در ترکیه حضور دارد و در این اردوی تمرینی هر روز دو نوبت صبح و عصر در کنار کاراته‌کاهایی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، برزیل، روسیه، مکزیک، تایلند، قزاقستان، رومانی و صربستان تمرین می‌کند.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: با توجه به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی اروپا، تیم‌های اروپایی با بهترین نفرات خود در کمپ حاضر شده‌اند و این موضوع موجب بالا رفتن سطح فنی و کیفی تمرینات شده است، ضمن اینکه در این مسابقات حدود 500 کاراته‌کا از 20 کشور به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: تیم‌های ملی کاراته مردان و زنان ایران از روز هشتم فروردین‌ماه اردوی یک هفته‌ای خود را در استانبول برپا کرده‌اند و روزهای 16 و 17 فروردین‌ماه نیز در بیست و هفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام بوسفر به روی تاتامی خواهند رفت.

انتهای پیام/78002/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول