اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رده‌بندی فیلا

ستاره کشتی قم از رقبای مطرح جهانی خود عقب افتاد

ستاره کشتی فرنگی استان قم در جدیدترین رده‌بندی برترین‌های کشتی فرنگی جهان از سوی فدراسیون جهانی کشتی از رقبای مطرح خود عقب افتاد.

ستاره کشتی قم از رقبای مطرح جهانی خود عقب افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی کشتی از برترین‌های کشتی فرنگی جهان در سال 2014 در حالی اعلام شد که در بین برترین‌های اوزان مختلف تنها یک فرنگی‌کار از کشورمان در صدر چهره‌های شاخص کشتی فرنگی جهان جای دارد.

این رده‌بندی برای کشتی‌گیران اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم تمام کشورهای جهان از سوی فیلا اعلام شده و تنها کشتی‌گیر وزن 85 کیلوگرم کشورمان یعنی طالب نعمت‌پور در صدر برترین‌های کشتی فرنگی جهان در این وزن قرار گرفته است.

تازه‌ترین رده‌بندی فیلا در حالی اعلام شد که از ستاره کشتی فرنگی استان قم در مسابقات جهانی، آسیایی، جام جهانی، بین‌المللی و انتخابی المپیک خبری نیست و هادی علیزاده پورنیا به سبب مصدومیتی که به آن دچار شد در سال 2014 در رده‌بندی چهره‌های شاخص کشتی فرنگی دنیا قرار ندارد.

این در حالی است که نام علیزاده پورنیا فرنگی‌کار سرشناس قم اکنون در کشتی فرنگی دنیا شناخته شده است و این کشتی‌گیر توانمند پیش از این در سال 2013 چند بار متوالی در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کشتی در بین برترین‌های دنیا قرار گرفته بود.

در رده‌بندی اعلام شده فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) از برترین‌های کشتی فرنگی دنیا در سال 2013 که نام هادی علیزاده پورنیا به عنوان برترین فرنگی‌کار ایرانی در بین چهره‌های شاخص کشتی دنیا وجود داشت هیچ کشتی‌گیر دیگری از کشورمان نتوانسته این موفقیت علیزاده پورنیا را تکرار کند.

علیزاده پورنیا یکی از جوان‌ترین ملی‌پوشان حال حاضر کشتی فرنگی کشورمان است که کشتی کشورمان برای حضور در المپیک 2016 برزیل و درخشش در مسابقات جهانی، آسیایی و جام جهانی سال‌های آتی روی این کشتی‌گیر حساب ویژه‌ای باز کرده است.

کشتی‌گیر پرافتخار قمی تاکنون به بیش از 10 مدال از مسابقات مهم برون‌مرزی دست یافته است و اکنون یکی از پرافتخارترین ورزشکاران استان قم در رشته کشتی و در مقایسه با دیگر رشته‌های ورزشی به شمار می‌رود و حرف‌های زیادی برای گفتن و توانمندی بالایی برای تکرار موفقیت‌های خود دارد.

علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم افتخارات زیادی را در چند سال اخیر که عضو تیم‌های ملی کشتی فرنگی جوانان و بزرگسالان کشورمان بوده در مسابقات مختلف بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام‌جهانی کسب کرده است و حالا چهره شاخص کشتی ایران در جهان است و بعد از مسابقات جهانی مجارستان در شهریورماه سال قبل که تغییراتی از سوی فدراسیون جهانی کشتی در اوزان این رشته ورزشی ایجاد شد هنوز در وزن جدید خود یعنی 75 کیلوگرم به میدان نرفته است و احتمالاً در جام جهانی حضور می‌یابد.

در رده‌بندی اعلام شده فیلا از برترین‌های وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان، کیم هیون وو از کشور کره جنوبی در جایگاه نخست ایستاده است در حالی که رومن ولاسوف از روسیه رده دوم را در اختیار دارد و آرسن جلفلکیان از ارمنستان سومین نفر برتر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول