اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی اردبیل:

توسعه ورزش در روستاها بر محوریت بازی‌های بومی محلی انجام شود

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل گفت: توسعه ورزش در مناطق روستایی نیازمند توسعه و تقویت ورزش‌های بومی براساس آداب و سنن هر منطقه است که می‌تواند فضای تفریحی مناسبی را فراهم آورد.

توسعه ورزش در روستاها بر محوریت بازی‌های بومی محلی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا احدی عصر امروز در مراسم اختتامیه جام روستایی نوروزی در اردبیل اظهار داشت: ما زمانی می‌توانیم در توسعه و تقویت ورزش روستایی موفق عمل کنیم که خود روستاییان با میل و علاقه در انجام بازی‌های بومی محلی براساس آداب، سنن و رسوم در صحنه حضور پیدا کرده و بیش از گذشته در این زمینه مشارکت کنند.

وی ضرورت برگزاری جشنواره ورزش‌های روستایی و عشایری را ضروری اعلام کرد و افزود: ما به رغم کمبود منابع و امکانات در سال‌های اخیر موفق به برگزاری این جشنواره‌ها در شهرهای مختلف کردیم و امیدواریم امسال نیز با حمایت مسئولان امر به ویژه دستگاه‌های مرتبط بهتر از سال‌های گذشته این جشنواره را برگزار کنیم.

احدی با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی مظلوم واقع شده و رسانه ملی پرداختی به آن انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: با وجود اینکه در بیش از 600 روستای استان بازی‌های بومی محلی در ایام تعطیلات نوروزی امسال به شکل گسترده برگزار شد، رسانه ملی هیچ پرداختی به آن نکرد و تنها چندین رسانه و خبرگزاری به پوشش آن اقدام کرده و در این زمینه توانست اقدامات مناسبی را در اطلاع‌رسانی انجام دهد.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی «گولشمک» با حضور ورزشکارانی از کشورهای آذربایجان، گرجستان و ترکیه انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: ‌ما امسال انتظار داریم با همکاری دهیاران جشنواره‌های مختلف بومی محلی را در مناطق روستایی برگزار کنیم تا سلامت تک تک افراد جامعه به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: 600 روستا در سطح استان اردبیل در برگزاری جشنواره نوروزی بازی‌های بومی محلی مشارکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان بیان کرد: این جشنواره در تمامی رشته‌های ورزشی به اضافه بازی‌های بومی محلی هر منطقه از جمله طناب‌کشی، بش‌داش و گییش‌ گوتی برگزار شد.

احدی یادآور شد: هدف اصلی جشنواره‌های بازی‌های بومی محلی در وهله اول معرفی بازی‌ها و در ادامه جایگزینی بازی‌ها با بازی‌های متداول گروه‌های سنی کودک و نوجوان است.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول