اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه میهمانان نوروزی صورت گرفت

برگزاری بازی‌های بومی محلی ویژه مسافران نوروزی در اهرم

بازی‌های بومی محلی، ویژه میهمانان نوروزی در کنار آبگرم معدنی اهرم مرکز شهرستان تنگستان برگزار شد.

برگزاری بازی‌های بومی محلی ویژه مسافران نوروزی در اهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از تنگستان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تنگستان ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: حضور میهمانان و گردشگران نوروزی در شهرستان تنگستان منشاء خیر و برکت است.

عباس بهروزی نقش ورزش در سلامتی انسان را غیرقابل انکار دانست و گفت: با توجه به وضعیت روحی، جسمی، تحرک کم و مخاطراتی که برای زندگی مردم به‌وجود آمده، اگر به ورزش به صورت مستمر نپردازیم، نمی‌توانیم سلامتی خود را تضمین کنیم، بنابراین نیاز است در ایام شبانه روز وقتی مشخصی برای ورزش آن هم ورزش‌های عمومی و همگانی در نظرگرفته شود.

وی افزود: ورزش‌های بومی و محلی که بخشی از فرهنگ و تاریخ گذشته کشور ماست و با هزینه و امکانات کم قابل اجراست، می‌تواند نقش بسزایی در سلامتی روح و جسم مردم داشته باشد.

مسئول برگزاری مسابقات بومی محلی در اهرم با بیان اینکه برای دومین سال است این بازی‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بازی‌های بومی و محلی برای دومین‌بار است که برای میهمانان و گردشگران در شهرستان تنگستان برگزار می‌شود که امیدواریم مورد توجه میهمانان قرار گیرد تا فرهنگ و آیین سنتی ایران در بین مردم زنده بماند.

شرکت‌کنندگان در بازی‌های بومی محلی در رشته‌های دارت، طناب‌کشی، حلقه، کنده، پرش با کیسه، کشتی شال و ماست خوری به رقابت پرداختند که درنتیجه  تیم طناب‌کشی اصفهان، خانم مغانلو از شیراز در رشته حلقه، پولادی از کازرون در پرش با کیسه به مقام برتر رسیدند و جوایزی به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/66006/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول