اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد

کاهش 20 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان

رئیس پلیس راه‌ استان اصفهان گفت: در ایام نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته 20 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت در اصفهان رخ داده است.

کاهش 20 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان

سرهنگ رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس تجزیه و تحلیل سال گذشته خستگی و خواب‌آلودگی عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت در کشور شده است، اظهار کرد: در 20 نقطه استان ایستگاه سلامت و امنیت ایجاد شده است که این امر در کاهش تصادف تاثیر بسیاری داشته است.

وی افزود: تصادفات منجر به فوت در اصفهان 20 درصد کاهش پیدا کرده است، چنانکه 10 نفر به نسبت مدت مشابه کمتر کشته داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به 42 دستگاه پلیس رصد خودرو در ایام نوروز امسال افزایش تردد در جاده‌های استان داشته‌ایم، چنانکه 6 میلیون و 600 هزار تردد خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در جاده تهران - اصفهان و بالعکس و اصفهان - شیراز و بالعکس و در مسیر کریدور شمال و جنوب بوده است، گفت: سال گذشته 46 نفر در جاده‌های استان کشته شدند که امسال این تعداد به 36 نفر فوتی در جاده‌ها کاهش پیدا کرده است.

رضایی در مورد تاثیر ایستگاه‌های سلامت و امنیت گفت: امسال در محورهای حادثه‌سازی که ایستگاه سلامت و امنیت ایجاد شده بود، تصادف ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی کمتر رخ داد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان همچنین اضافه کرد: درصدد هستیم که برای سال آینده تعداد ایستگاه‌های امنیت را افزایش و حتی آنها را به صورت ثابت برای تمام سال برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های انجام شده همچنان در بحث خودروهای حادثه‌ساز و غیرایمنی فراوانی میزان تصادفات منجر به فوت در خودروی پراید زیاد بوده است، چنانکه در تصادفات و حادثه‌های مشابه با سایر خودروها، حادثه منجر به فوت و دلخراش کمتر رخ داده است.

رضایی با بیان اینکه مشارکت مردم نیز امسال با پلیس بسیار خوب بود، گفت: سرعت رانندگان در جاده‌های استان نسبت به سال گذشته کاهش و مقررات راهنمایی رانندگی بیشتر رعایت شد.

وی اضافه کرد: در بازدیدی که سردار مومنی از استان اصفهان داشتند، وضعیت امسال استان را مثبت ارزیابی کردند، اما با توجه به موقعیت خاصی که استان اصفهان دارد باز هم حادثه‌خیز است.

انتهای پیام/63012/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول