اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

موانع سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی باید برداشته شود‌

استاندار کرمان گفت: بدنه دولت بر تسریع حرکت توسعه استان‌ سنگینی می‌کند، موانع سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی باید برداشته شود.

موانع سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی باید برداشته شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی‌ ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال 93 اظهار داشت: در ماه‌های گذشته شاهد برقراری آرامش سیاسی و وحدت قوای سه‌گانه در کشور بودیم.

وی با اشاره به کاهش تورم و ثبات نسبی قیمت‌ها در سال گذشته افزود: با کنترل نقدینگی در کشور، طی ایام تعطیلات نوروز تورم نداشتیم و در بین مردم امید به آینده وجود دارد.

رزم‌حسینی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، روند منفی رشد تورم نیز تایید شده که‌ بخشی از دستاوردهای دولت در سال گذشته بود. سال 92 سال پرآبی برای استان کرمان بود و تاکنون 134 میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که 56 درصد افزایش بارندگی را نشان می‌دهد.

رزم‌حسینی با اشاره به‌ افزایش قابل ملاحظه آب مخازن سدی استان کرمان عنوان کرد: مخازن سدی استان کرمان رشد 54.5 درصدی داشته و ذخیره مخازن سدها به 317 میلیون مترمکعب رسیده است.

استاندار کرمان گفت: تمرکز به امر توسعه و ولایت از شعارهای اصلی استان کرمان است و امیدواریم با همکاری همه این بحث به خوبی پیش برود ‌و پروژه‌های بزرگ و متوسط را با مشارکت‌های غیردولتی دنبال ‌کنیم.

وی ابراز داشت: برای افزایش روند توسعه استان در بخش‌های مختلف استان، 14 مورد کار از جمله مسئله آب و انتقال حوزه به حوزه انجام شده و امیدواریم تکلیف آب استان کرمان در اردیبهشت ماه مشخص و مشکل رفع شود.

رزم‌حسینی با اشاره به راه‌اندازی شرکت توسعه کویر در کرمان عنوان کرد: از این راه می‌توانیم‌ صنعت گردشگری و جذب گردشگر را در کویر کرمان دنبال کنیم، علاوه بر اینکه احیای باغ‌های کرمان از جمله باغ فتح‌آباد و توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی نیز در دستور کار قرار دارد. حاشیه‌نشینی یکی از معضلات جدی استان کرمان است و برای ما به ارث رسیده و باید از آن جلوگیری کرده و برخی از مشکلات ناشی از آن را رفع کنیم.

‌رزم‌حسینی اصلاح ساختار اداری دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اقدامات در استان کرمان عنوان کرد و گفت: پیگیری پروژه پتروشیمی فجر کرمان، توسعه صنعت فرش و صنایع دستی از دیگر موارد مدنظر است.

وی افزود: برای اینکه جوانان ما در بخش‌های غیردولتی فعال شده و اقدام به خصوصی‌سازی کنند، باید کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی را فراهم کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: در سال جاری باید با کمک نمایندگان مجلس، موانع دولتی در مسیر توسعه صنعت و معدن استان کرمان را برداریم. بدنه دولت بر تسریع حرکت توسعه استان کرمان سنگینی می‌کند و باید با حضور بخش خصوصی در این مسیر گام بردارم.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: برای هر پروژه یک مسئول از دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌کنیم تا کار را دنبال کرده و به سرانجام برسانند. مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری، مدیریت دولتی نیست، نگاه ما به شغل باید به عنوان وظیفه شرعی باشد و توسعه استان وظیفه شرعی است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: حماسه اقتصادی اتفاقی نیست و زمینه‌ها و طی مسیری نیاز دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 بیان داشت: نگاه فرهنگی به اقتصاد باید تغییر کند، هر کار فرهنگی در درون خود کار اقتصادی دارد، اگر یک فرد شاغل باشد منزلت فرهنگی و اجتماعی دارد.

استاندار کرمان ابراز داشت: ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید شبانه‌روز کار کنیم و اگر به این شرایط اعتقاد داریم، تا جایی که امکان دارد باید کار کرده و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی نیست، یعنی اقتصاد مردمی است و دولت مسئول برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و هدایت است.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: اقتصاد باید مردمی شود، من مخالف دولت نیستم، بلکه با‌ سیستم مزمن مریض دولتی مخالف هستم که از قبل انقلاب مانده است.

وی گفت: مسئولان دولتی در کرمان باید موانع سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را بردارند، استانداری کرمان آماده است تا مشکلات موجود را با وزرای مربوطه مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این مسئول با اشاره به بحث مطرح شده درباره خودگردانی استان کرمان بیان داشت: اگر معادن استان کرمان را آزاد کنند و پول میراث فرهنگی را به خودش بدهند، استان کرمان خودگردان می‌شود. باید دنبال اقتصاد مردمی باشیم و دستگاه‌ها مشکلات مردم را در استان حل کنند و در راه بخش خصوصی مانع تراشی نکنند.

رزم‌حسینی عنوان کرد: هرکس باید کار خود را به خوبی انجام دهد، من تریبون سرمایه‌گذاران غیردولتی برای مبارزه با موانع دولتی در راه توسعه استان کرمان هستم.باید شهر بر اساس درآمدهای واقعی مردم اداره شود، همه کارها به دست خودمان است و بیایید پیمان ببندیم در سال اقتصاد و فرهنگ، موتور توسعه استان را حرکت دهیم و کار کنیم.

انتهای پیام80017/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول