اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نگاهی به انتصابات اداره کل آموزش و پرورش قزوین

اداره کل آموزش و پرورش قزوین جزو معدود نهادهایی در این استان است که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در بخش‌های گوناگون خود شاهد انتصاب مدیران جدید بوده که در نوروز امسال نیز چهار مورد از آنها به وقوع پیوست.

نگاهی به انتصابات اداره کل آموزش و پرورش قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اداره کل آموزش و پرورش قزوین نخستین و البته یکی از معدود نهادهای استان قزوین بود که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد تغییر مدیریت بود و طی آن سالار قاسمی مدانی در آبان ماه 92 جای جعفر حبیبی مدیرکل وقت آموزش و پرورش قزوین نشست.

مدتی پس از آن بود که در دی ماه سال گذشته به دنبال بازنشستگی کاظم زمانی معاون وقت پرورشی و فرهنگی این اداره کل، حجت‌الاسلام علی انصاری طی حکمی از سوی سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین به عنوان معاون فرهنگی و پرورشی این اداره کل منصوب شد.

همچنین به فاصله چند روز از انتصاب حجت‌الاسلام انصاری، بازنشسته شدن مرتضی انصاری‌فر معاون وقت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش پس از دو سال فعالیت در این معاونت بود که انتصاب مرتضی سمیعی را به دنبال داشت.

سمیعی در دوره‌های پیش به عنوان رئیس اداره‌ آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین فعالیت کرده و پس از آن در کانون رشد مینودر مشغول به کار بوده است.

فاطمه بهرامی دیگر معاون این اداره کل که در حوزه آموزش ابتدایی فعالیت می‌کرد، نیز چندی پس از آن با حکم مدیرکل آموزش و پرورش قزوین جای خود را به رضا طاهرخانی داد و در مراسمی که در نمازخانه این اداره کل برگزار شده بود، پس از دریافت لوح تقدیر از سوی قاسمی، کنار نشست.

طی همان مراسم بود که مدیرکل آموزش و پرورش گفته بود که تغییرات آموزش و پرورش قزوین دلیل سیاسی‌کاری نیست و در ادامه ملاک انتخاب یا تغییر مدیران حوزه مدیریتی خود را کارآمدی آنها عنوان کرده بود.

سالار قاسمی اضافه کرده بود: این افراد باید اشخاصی باشند که با آنها راحت‌تر بتوانیم کار کنیم و به اهداف پیش روی اداره کل برسیم؛ چرا که اعمال ما باید در دولت راستگویان در این مسیر باشد؛ نه اینکه اغراض سیاسی بر کارها حاکم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین تصریح کرده بود که انتخاب ایده‌آل برای یک اداره کل انتخابی بر اساس تخصص است.

اما پس از این‌ها و در نوروز سال جاری چهار تن از مدیران و معاونان این اداره کل شامل معاونت نهضت سوادآموزی و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک، 2 و شهرستان البرز با صدور احکامی از سوی مدیرکل تغییر کردند.

صادق شاه‌حسینی سرپرست معاونت نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قزوین نخستین مدیری بود که در سال جاری از سمت خود کناره گرفت و صدیقه مهدوی حسینی‌پور جایگزین وی شد.

پس از آن بود که در مدیریت ناحیه 2 آموزش و پرورش قزوین نیز تغییری رخ داد و موجب شد تا ضمن تقدیر از خدمات مرتضی حاجی کریمی مدیر پیشین این ناحیه، محمدرضا رضایی‌زاده به سمت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین منصوب شود.

البته مدیریت آموزش و پرورش منطقه البرز نیز از این تغییرات نوروزی بی‌نصیب نماند و در مراسمی با حکم سالار قاسمی مدانی، علاوه بر تقدیر از محمدحسین تقوی، مدیر پیشین آموزش و پرورش شهرستان البرز عادل قاسمی مدانی در این سمت جای گرفت.

به دنبال آن مصیب سیاهکالی مرادی مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین نیز از این مسئولیت کناره‌گیری کرد و جای خود را به شمس‌الله غلامی داد.

امید است انتصابات یاد شده بتواند زمینه‌ساز رشد و اعتلای اداره کل قزوین شود و با توجه به اینکه آموزش و پرورش وظیفه سنگین پرورش و فرهنگسازی برای نسل حال حاضر و آینده را بر عهده دارد، مطلوبست در انتصابات این نهاد همان گونه که مدیرکل آموزش و پرورش بارها تأکید کرده است، از سیاسی کاری پرهیز شود.

همچنین در سالی که اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است و به گفته سالار قاسمی، این نامگذاری مسئولیت نهاد یاد شده را سنگین‌تر کرده و اداره کل آموزش و پرورش قزوین با عزمی راسخ برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده است، همچنان با انتخاب مدیران بر اساس شایستگی، اخلاق، برنامه‌محوری، تقوا، تجربه و تعهد آنان، برای تحقق این شعار در عرصه فرهنگ گام برداشته شود؛ چراکه آموزش و پرورش محل ظهور، بروز و تجلی جلوه و جمال فرهنگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول