اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ورزش قهرمانی اداره ‌کل ورزش و جوانان کردستان:

ابتکارات در ورزش زورخانه‌ای افزایش یابد

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان خواستار ابتکارات در این رشته به منظور جذب تعداد بیشتری از اقشار مردم به ورزش باستانی و زورخانه‌ای شد.

ابتکارات در ورزش زورخانه‌ای افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمود ضیاپور ظهر امروز در نخستین مجمع عمومی هیئت ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی استان کردستان در سال 93 اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت توسعه ورزش زورخانه‌ای تأکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جوانان به ورزش‌های متنوع رغبت بیشتری از خود نشان می‌دهند خواستار ابتکارات در این رشته به منظور جذب تعداد بیشتری از اقشار مردم به ورزش باستانی و زورخانه‌ای شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان، تصریح کرد: در ورزش باستانی هم سنت‌ها رعایت و هم از روش‌های مدرن استفاده می‌شود که همین مسئله بر جذابیت‌های آن افزوده است.

ضیاپور با اشاره به قداست گود زورخانه، اظهار کرد: ورزشکار در این رشته اگر به درک واقعی رسیده باشد باید با وضو وارد گود آن بشود.

وی با اشاره به جایگاه بالای احترام به پیشکسوت در ورزش زورخانه، نبود محدودیت سنی، تربیت پهلوانان به همراه رعایت شعائر اسلامی و مذهبی را از امتیازات ورزش باستانی ذکر کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با تقدیر از فعالیت هیئت ورزش باستانی این استان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش از اقدامات مفید این هیئت است.

ضیاپور این موضوع را به دلیل استفاده از بدنه آموزش و پرورش در انتخاب استعدادهای این ورزش ضروری ارزیابی کرد و گفت: از دیگر فعالیت‌های مثبت هیئت زورخانه کردستان، استفاده از زندانیان در مراسم این ورزش بوده است.

وی افزود: در سفر هیئت دولت در سال 87 قول احداث 15 زورخانه در استان داده شد که در چند شهر این زورخانه‌ها تاکنون از 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سازنده هیئت در انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، توسعه فضای این ورزش و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف بوده است.

انتهای پیام/79012/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول