اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پهلوانی کردستان عنوان کرد

راه‌اندازی ورزش زورخانه‌ای در عراق/پایگاه استعدادیابی در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان گفت: یکی از اهداف هیئت در سال 93 گسترش ورزش زورخانه‌ای در منطقه اقلیم عراق از جمله شهرهای سلیمانیه و اربیل است.

راه‌اندازی ورزش زورخانه‌ای در عراق/پایگاه استعدادیابی در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی ظهر امروز در نخستین مجمع عمومی هیئت ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی استان کردستان در سال 93 اظهار کرد: جذب دانش‌آموزان به ورزش زورخانه‌ای در مدارس از اهداف ما است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: کمیته استعدادیابی هیئت باید در مدارس حضور یابد تا در رده‌های سنی مختلف با جذب نفرات مستعد هیچ کمبودی نداشته باشیم.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان تعریف و ایجاد دوره‌های مختلف مربیگری، داوری و مرشدی از اردیبهشت ماه امسال و دعوت از اساتید فدراسیون را از برنامه‌های این هئیت ذکر کرد.

بابایی با اشاره به تعریف 13 راهبرد برای ورزش زورخانه‌ای، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف هیئت در سال 93 گسترش ورزش زورخانه‌ای در منطقه اقلیم عراق از جمله شهرهای سلیمانیه و اربیل به منظور استفاده از ظرفیت این ورزش در کردستان عراق است.

وی با اشاره به افتتاح زورخانه در شهرهای کربلا و نجف عراق گفت: به مانند این استان‌ها در منطقه اقلیم عراق با توجه به قرابت فرهنگی و اجتماعی ما با آنها فعالیت خواهیم کرد.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان با تأکید بر لزوم فعال‌سا‌زی پایگاه استعدادیابی این ورزش در شهرستان‌های استان، گفت: این پایگاه‌ها را در شهر سنندج در 3 نقطه ایجاد کرده‌ایم.

بابایی با اشاره به در دست چاپ بودن فصلنامه فرهنگ و آئین پهلوانی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور جشنواره پهلوانک‌ها توسط هیئت کردستان در اسفند سال گذشته با حضور 252 نونهال از سراسر استان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این رقابت را شناسایی استعدادهای این ورزش عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جدید به تمام شهرستان‌های استان میزبانی رقابت‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تعلق خواهد گرفت.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: در زورخانه پهلوان نادر سنندج، مهمانسرا با ظرفیت 30 نفر در حال راه‌اندازی است تا در اردوهای این ورزش مشکل جا و مکان نداشته باشیم.

بابایی تصریح کرد: باید به گونه‌ای نسبت به تقویت ورزش پهلوانی در استان همت کرد که تمامی ورزشکاران حاضر در لیگ از افراد بومی و کردستانی باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر ورزش کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای در استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول