اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

اقتصاد و فرهنگ ملازم هم هستند

امام جمعه سمیرم گفت: اقتصاد و فرهنگ ملازم هم هستند، زیرا که اقتصاد بدون فرهنگ نه تنها سازنده نیست بلکه مهلک و مضر نیز می‌تواند باشد که امیدواریم مسئولان در کنار ملت با بصیرت، بیش از پیش بر تحقق این شعار کوشا باشند.

اقتصاد و فرهنگ ملازم هم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه 131 سوره نساء نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت و اظهار کرد: خداوند هر کدام از پیامبران را که برانگیخت به همه آن‌ها مسئله تقوا و پرهیزگاری را سفارش کرد.

وی با اشاره به احادیث و روایات، از حضرت فاطمه(س) به عنوان معدن خیر کثیر اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) حجت و دلیل و برهان خداوند است، از این رو هر کس طالب مقام و منزلت و فضیلت است به در خانه حضرت فاطمه زهرا برود.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بهترین الگو برای جامعه ما بوده که با پیروی از آن بزرگواران می‌توانیم در برابر بسیاری از اسلام ستیزی‌ها بایستیم.

وی از مسئله ازدواج به عنوان بزرگ‌ترین گرفتاری و دغدغه جامعه یاد کرد و گفت: سخت‌گیری و بهانه جویی در ازدواج تنها موجب می‌شود جوانان ما به بیراهه رفته و نیروی جوانی آنان هدر رود و جامعه ما باید با پیروی از دستورات اسلام و درس گرفتن از زندگی حضرت زهرا (س) در ازدواج آسان بگیرند تا شاهد بسیاری از مشکلات ضد ارزشی نباشیم.

موسوی اظهار کرد: دین و اخلاق مهم‌ترین معیار برای ازدواج جوانان باشد.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها به نام‌گذاری امسال توسط  مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: اقتصاد و فرهنگ ملازم هم هستند، زیرا که اقتصاد بدون فرهنگ نه تنها سازنده نیست بلکه مهلک و مضر نیز می‌تواند باشد که امیدواریم مسئولان در کنار ملت با بصیرت، بیش از پیش بر تحقق این شعار کوشا باشند.

وی ادامه داد: تحقق این شعار تنها در چارچوب دین الهی و پیروی از اهل بیت محقق می‌شود.

خطیب جمعه سمیرم به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و اذعان کرد: قطع‌نامه اتحادیه اروپا علیه ایران آن هم با موضوعاتی همچون دفاع از جنایتکاران، قاتلان و هم‌جنس‌گرایان نشان داد که غرب به دنبال چه چیزهایی است.

وی افزود: این قطع‌نامه با نشانه روی اسلام، چهره اسلام ستیزانه غرب را نشان داد تا همگان بدانند که آن‌ها از ترویج اسلام وحشت داشته و کشور جمهوری اسلامی ایران اکنون دارد بهای دین داری خود را می‌پردازد.

موسوی به نقش رسانه‌ها به ویژه تلویزیون در گسترش فرهنگ دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: از آنجا که کشور ما یک کشور اسلامی است و وعده خداوند نیز این است که اسلام از ایران تلألو می‌گیرد باید در پخش برنامه‌ها دقت بیشتری کنند و باعث رواج حرکات ضد فرهنگ دینی در جامعه نشوند.

انتهای پیام/2301/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول