اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

مردم بدانند خرید کالای خارجی به منزله جلوگیری از اشتغال جوانان است

امام جمعه اصفهان گفت: مردم بدانند خرید کالای خارجی به منزله جلوگیری از اشتغال جوانان است.

مردم بدانند خرید کالای خارجی به منزله جلوگیری از اشتغال جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به نام‌گذاری سال 93 بنام سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همان طوری که در هشت سال دفاع مقدس با حضور مردم موفق شدیم بر کفر جهانی پیروز شویم در این زمینه نیز می‌توانیم با عزم ملی و مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ موفق شویم.

وی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام (ره) این شهر اقامه شد تصریح کرد: با توکل به خدا و استفاده از راه و رسم اهل بیت علیهم السلام بدون وابستگی به دشمنان اسلام پله‌های پیشرفت و تعالی را طی می‌کنیم و نه تنها الگوی کشورهای اسلامی بلکه الگوی جهانیان خواهیم شد.

طباطبایی‌نژاد استفاده از محصولات داخلی و تولید محصولات با کیفیت را راهکار رونق اقتصادی کشور بیان کرد و گفت: مردم عزیز بدانند هر کالای خارجی که خریداری کنند به منزله بکار گیری یک نیروی خارجی است و برعکس استفاده از محصولات داخلی باعث رونق کسب و کار و رفع بیماری از جامعه اسلامی می‌شود.

خطیب جمعه اصفهان سیره بزرگان دین و علمای بزرگ را استفاده از کالاهای ایرانی و بومی ذکر کرد و تصریح نمود: آیا درست است که کالاهایی را استفاده کنیم که توسط دشمنان بشریت و مفسدین فی‌الارض تولید می‌شود، مفسدینی که دستشان به خون مردم بی گناه دنیا آلوده است و ایران را به نقض حقوق بشر مثل آزادی هم‌جنس بازی محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام کارهای ضد حیوانی را انسانی ترویج می‌کنند ادامه داد: این مسائلی که غربی‌ها مروج آن هستند و علیه ما حکم صادر می‌کنند حیوانات هم مرتکب نمی‌شوند، حالا چرا باید ما از آنها جنس خریداری کنیم.

امام جمعه اصفهان همچنین بیستم فروردین سالروز قطع ارتباط سیاسی آمریکای جهان خوار با ایران اسلامی گرامی داشت و گفت: به لطف الهی با قطع وابستگی کشور از آمریکا و خودباوری مردم، شاهد پیشرفت و تعالی کشور در ابعاد مختلف بوده و هستیم که انرژی هسته‌ای یکی از افتخارات قطع وابستگی با شیطان بزرگ است و به کوری چشم آن‌ها این مسیر با سرعت بیشتر توسط فرزندان این مرز و بوم ادامه پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) برگزاری مراسم‌های عزاداری آن بانوی بزرگ را مورد تقدیر قرار داد و گفت: مصایب ائمه اطهار (ع)بسیار عظیم است منتهی مصایب حضرت زهرا و حضرت امام حسین(ع) باید به طور ویژه مورد توجه شیعیان قرار گیرد و ماهر چه داریم از فاطمه زهرا (س)و امام حسین (ع) است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) خشنودی و غمناکی حضرت زهرا(س) را خشنودی و یا غضب خداوند برشمردند، ادامه داد: مصایب فاطمه زهرا (س) پایه گذار حفظ ولایت است و آن بانوی بزرگ آنقدر تحت ظلم و ستم قرار گرفتند که به خداوند شکایت برده و حتی اجازه ندادند پس از شهادت دشمنانشان در مراسم تدفینشان شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، پنهان بودن قبر فاطمه زهرا (ص) را چراغ زندگی شیعیان بیان کرد و گفت: قبر امیرالمؤمنین (ع) تا زمان امام صادق (ع) پنهان بود اما قبر مادرمان فاطمه زهرا (س) همچنان پنهان است و این برای ما چراغ هدایت است.

وی ادامه داد: عزاداری برای حضرت زهرا (ص)از جهات مختلف سیاسی و عبادی است و هر چه می‌خواهید برای اهل بیت علیه السلام عزاداری کنید برای آن بانوی مظلومه و حضرت امام حسین (ع) عزاداری کنید.

طباطبایی‌نژاد در ادامه خطبه‌های نماز به نامه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در فراز پایانی این نامه خطاب به فرزندشان می‌فرمایند در اداره جامعه مسئولیت‌ها را بین افراد صالح تقسیم کن تا همه در اداره جامعه شریک و سهیم باشند و همچنین ایشان به صله رحم وسط کشی به خویشان و اقوام بسیار تاکید می‌کنند و اقوام را از ثروت بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

خطیب جمعه اصفهان با تبریک سال جدید از مردم خواست در طول سال با اقوام و خویشان خود رفت و آمد کنند تا از احوال و مشکلات آن‌ها با خبر شده و برای رفع مشکلات آن‌ها قدم بردارند.

وی در پایان سالروز شهادت آیت الله شمس آبادی، آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر گرامی ایشان، شهید سید مرتضی آوینی و شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت.

انتهای پیام/2301/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول