اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

تهدیدهای دشمن را با عزم ملی به فرصت تبدیل کنیم

امام جمعه جیرفت گفت: در سال جدید با عزم ملی و مدیریت جهادی به کسب و کار و معیشت پرداخته و تهدیدهای دشمن را به فرصت مثال‌زدنی تبدیل کنیم.

تهدیدهای دشمن را با عزم ملی به فرصت تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که بشر و مؤمنان دارند، نسبت به عملکرد گذشته آنها است، هیچ یک از ما معصوم نیستیم و با گناهانی مواجه شده‌ایم که نسبت به آینده نگران هستیم و دغدغه داریم که چه پیامدهایی برای ما دارند.

عسکری ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز داشت: خداوند در کنار چهار حجت عقل، فطرت، وحی و الهام، حجت‌های ظاهری از نوع بشری هم قرار داده است و انسان‌هایی معصوم را به عنوان الگو فرستاده است.

وی خاطرنشان کرد: در میان این حجت‌ها حضرت زهرا (س) جایگاه بسیار والایی دارد که برای ائمه و مردم اعم از زن و مرد حجت است، جا دارد که بررسی کنیم که این حجت الهی چگونه عمل کرد و بر اساس این حجت الهی زندگی خود را سامان دهیم.

امام جمعه جیرفت با اشاره به روز جهانی بهداشت گفت: بهداشت و نظافت جایگاه ویژه‌ای در آموزه‌های دینی ما دارد و ما هم باید با این شعارهای جهانی هماهنگ باشیم.

عسکری افزود: علوم تجربی امروز از آموزه‌های دین ما فاصله زیادی دارد و می‌توان، گفت که کاروان علم تا اردوگاه دین فاصله دارد، در برخی موارد دانش امروز توانسته است برخی آموزه‌های دینی را کشف کند.

وی بیان داشت: اسلام دین بهداشت است، نماز و روزه برای بهداشت است و جهاد و امر به معروف پیام بهداشتی دارند، جهاد دنیا را از انسان‌های ناپاک، پاک می‌کند و امر به معروف و نهی از منکر تطهیر جامعه از کارهای بد و زشت است.

عسکری با بیان اینکه بسیاری از آموزه‌های دینی پیام بهداشتی یا یک پیوست بهداشتی دارد و سعی کنیم، به این آموزه‌ها جامه عمل بپوشیم، ابراز داشت: نماز گذشته از تطهیر بدن در واقع تطهیر جان از تکبر است و زکات انسان را از مال‌پرستی نجات می‌دهد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی و آغاز کار و فعالیت تصریح کرد: با عزم ملی و مدیریت جهادی به کسب و کار و معیشت پرداخته و تهدید دشمن را به فرصت مثال‌زدنی تبدیل کنیم، آمریکا خود به این نتیجه رسیده است که کاری در این راستا نمی‌تواند، انجام دهد.

عسکری ضمن تشکر از مردم شهرستان جیرفت و جنوب کرمان در حفظ حرمت ایام فاطمیه در روز 13 فروردین اظهار داشت: گزارش‌های رسیده حاکی از این است که مردم در این ایام حرمت‌شکنی نکردند و برخورد خوبی در این راستا داشتند.

انتهای پیام/80002/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول