اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

«عزم ملی» مشارکت همگانی در توسعه و آبادانی است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «عزم ملی» مشارکت همگانی در توسعه و آبادانی است.

«عزم ملی» مشارکت همگانی در توسعه و آبادانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در همایش توسعه و پیشرفت شهر نوش‌آباد هدف از «عزم ملی» در نامگذاری امسال را مشارکت و حضور همه جانبه مردم در تمام عرصه‌ها دانست و گفت: برگزاری این همایش همان عزم ملی و مشارکت شهروندان و نخبگان این شهر در ایجاد توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به ضرورت تفکر برای پیشرفت و توسعه در تمامی حوزه‌ها افزود: زمانی که این انرژی‌ها و ظرفیت‌ها با تعامل، همفکری و همکاری و هماهنگی منسجم و متمرکز شود حاصل آن آبادانی و پیشرفت و توسعه منطقه‌ای، استانی و در نهایت ملی است.

به گفته وی، سال 93 با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌تواند سالی سرشار از تعالی برای حوزه فرهنگ و اقتصاد در تمام عرصه‌ها و مناطق باشد.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر خروجی مثبت هم‌اندیشی جمعی افراد در یک حوزه و مشارکت در آبادانی بیان داشت: هر پروژه‌ای در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی که با هم‌اندیشی جمعی انجام شود ضریب موفقیت آن نیز در این سطوح بالا و رضایت‌بخش است.

نوش‌آبادی با اشاره به رستاخیز طبیعت در بهار افزود: انسان نیز می‌تواند با الگو پذیری از زنده شدن طبیعت آبادانی جسم و روح برای کار و تلاش و سازندگی و رشد و توسعه را مدنظر قرار دهد.

به گفته وی، بر اساس تعالیم دینی، آیات، روایات و حتی ادعیه رسیده از پیشوایان مذهبی ما از جمله در دعای عهد، آبادانی بلاد، عمرانی سرزمین‌ها و احیای دین و فرهنگ و معنویت با ظهور منجی عالم بشریت(عج) بشارت داده شده است.

این مسئول عمرانی و آبادانی را فلسفه ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و خاطرنشان کرد: دو مقوله مهم «اقتصاد و فرهنگ» که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری بر آن تأکید فرمودند به صورت دقیق منطبق با این عبارت دعای عهد است.

نوش‌آبادی، آبادانی در این بخش دعا را به معنای رشد و توسعه اقتصادی، احیای دین، فرهنگ، تحول، تعالی و پیشرفت اخلاقی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: با تحول و تعالی اخلاقی و فرهنگی جامعه فضیلت‌ها و معنویت‌ها توسعه پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر رشد فرهنگ در سایه معنویت و اخلاق جامعه تصریح کرد: فضای  توسعه فقط مادی نیست بلکه معنویت، اخلاق و تقویت باورهای دینی و ایمان مردم نیز معنای وسیع کلمه توسعه و پیشرفت و آبادانی است.

به گفته وی، رسالت و تلاش تمامی دستگاه‌های اقتصادی و فرهنگی کشور در اجرای مسئولیت برای تحقق این دغدغه مقام عظمای ولایت در حوزه فرهنگ و اقتصاد ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، رسالت سنگین دستگاه‌های فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در عملیاتی شدن فرامین مقام معظم رهبری تأکید و عنوان کرد: نگرانی‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری که بیش از دو دهه است به مسئولان، مدیران  و دست‌اندرکاران اجرایی گوشزد می‌کند در راستای جلوگیری از رخنه فرهنگ بیگانه و تسلط و تهاجم این فرهنگ در فرهنگ اسلامی است.

نوش‌آبادی، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تأمین رفاه و معاش نسبی افراد جامعه توسط مسئولان ابراز داشت: معظم له ایجاد جامعه سالم با فرهنگ مبتنی بر هدایت دینی، اخلاقی و باورهای اسلامی را خواستار هستند.

وی، برگزاری همایش توسعه و پیشرفت شهر نوش‌آباد به همت شهرداری و شورای شهر این شهر را اقدام ارزنده و شایسته‌ای خواند و گفت: گردهمایی نخبگان و فرهیختگان این شهر در همکاری و تعامل با مسئولان می‌تواند این شهر را در رساندن به نقطه مطلوب کمک کند.

سفیر و نماینده سابق تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در عمان، انتخاب کوتاه‌ترین و  زیربنایی‌ترین راه برای توسعه و پیشرفت را ضروری دانست و بیان داشت: بینش مبتنی بر اندیشه پایدار، تعیین هدف روشن و شناخته شده بدون روزمرگی، عدم انتخاب طرح ساده و سطحی و پیش‌بینی مقصد را از دیگر عوامل پیشرفت در عزم ملی و مشارکت جمعی برشمرد.

نوش‌آبادی، نگرش مدیریت و تفکر جهادی و پرهیز از  تفکر اداری با انگیزه مدیریت ساده را برای پیشرفت اقتصاد و فرهنگ ضروری دانست و گفت: تفکر اداری با انگیزه مدیریت ساده نمی‌تواند آرمان‌های پیشرفت اقتصاد و فرهنگ در سطح کلان و ملی را امکان‌پذیر کند.

به گفته وی، نوش‌آباد مؤلفه‌ها و زمینه‌های خوب و بسترهای مناسبی برای پیشرفت دارد که یکی از آنها وجود مردمی متدین، پایبند به نظام و انقلاب اسلامی و علقه آنها به باورهای دینی شیعی است.

مشاور سابق وزیر امور خارجه در امور آسیا، علاقمندی نوش آبادی‌ها به به دین و مذهب تشیع را سرمایه ای  بزرگ مؤثر در رشد و تعالی دینی، اخلاقی و فرهنگی این شهر برشمرد و گفت: نوش‌آبادی‌ها به لحاظ دارا بودن پایه‌های محکم در حوزه دین و اخلاق امتیاز مطلق دارند.

نوش‌آبادی، تاریخ چند هزار ساله نوش‌آباد و برگزاری مراسم آئینی سنتی مذهبی ملی این شهر به ویژه در محرم را نشانگر این ادعا عنوان و اضافه کرد: نوش‌آباد یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین شهرهای فلات مرکزی است.

وی شهر زیرزمینی را نیز بستر و مزیت مضاعفی برای رونق اقتصادی این شهر دانست و گفت: این شهر یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط گردشگری استان بلکه کشور است که می‌توان با مدیریت خوب و ساماندهی منسجم و متمرکز از این فرصت مغتنم در رونق کسب و کار و اشتغالزایی به نحو احسن بهره‌برداری کرد.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی، حفظ فرهنگی بومی، تبلیغات ملی، ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری و حضور توریست گامی اساسی در استفاده از صنعت توریسم و گردشگری است.

نوش‌آبادی در پایان تشکیل یا تقویت شورای فرهنگ عمومی در شهر نوش‌آباد را نیز خواستار و متذکر شد: تقویت این شورا گام مهم و موفقی برای تحقق اهداف متعالی نظام و فرامین مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول