اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت عنوان کرد

الگوگیری از سیره فاطمی عامل نجات جامعه از فقر فرهنگی

امام جمعه پلدشت الگوگیری از سیره فاطمی را عامل نجات جامعه از فقر فرهنگی موجود عنوان کرد.

الگوگیری از سیره فاطمی عامل نجات جامعه از فقر فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: باید با استعانت الهی بیش از پیش رهنمودهای این بزرگان را چراغ راه خود در زندگی دنیایی قرار دهیم.

وی با استناد به آیات الهی، بر لزوم محبت و دوستی با خاندان پیامبر بزرگوار اسلام تأکید کرد و افزود: مطالعه سیره و منش رفتاری این بزرگان در زندگی دنیایی خود، سبب گشوده شدن دریچه‌های بصیرت و آگاهی به روی انسان‌ها شده که خود می‌تواند عامل مهمی در سعادت انسان‌ها باشد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به ضرورت حضور مردم در مراسم میلاد و عزای اولیای الهی، تصریح کرد: این حب و دوستی باید در اعمال و رفتار افراد متجلی شود تا ارزش واقعی خود را داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به وصایای حضرت فاطمه زهرا(س) در واپسین دقایق عمر شریف خود به حضرت علی(ع)، بر لزوم توجه همگان بر این موارد تأکید و بیان کرد: اگر رهنمودهای آن حضرت توشه راه همه مسلمانان و به ویژه بانوان مسلمان قرار گیرد، می‌تواند در تحکیم بنیان‌های خانواده و سلامت روانی جامعه بسیار موثر واقع شود.

دوزدوزانی همچنین در بخش دیگر سخنان خود، به معرفت بالای آن حضرت از معارف الهی اشاره کرد و گفت: الگوگیری از چنین شخصیتی که به فرموده امیر مومنان از نیکان والاتر و از متقیان پرهیزگارتر بوده، می‌تواند در آراسته شدن زندگی افراد به گوهرهای شرافت و انسانیت موثر بوده و جامعه را از فقر فرهنگی فعلی نجات دهد.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول