اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

حضرت فاطمه (س)، نور خدا و آفریده از نور او است/ آفاق مکارم یاس کبود بر ملکوتیان ناپیدا است

حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه آسمانی برای تمامی مسلمین و انسان‌های آزاده است و از زندگانی آسمانی این بانوی بزرگ، فروغ هدایت به منهج رهپویان حقیقت جاری است و او عصاره آفرینش است.

حضرت فاطمه (س)، نور خدا و آفریده از نور او است/ آفاق مکارم یاس کبود بر ملکوتیان ناپیدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، در پرتو خلقت فاطمه مرضیه (س) راز آفرینش آشکار گشت و در بهترین آفاق تجلی کرد و رشد نمود، او نتیجه زمان‌ها، سرشت‌ها و طینت‌ها است.

بانوی والامقامی که حقیقت کمال در وجودش ظاهر شد. او، جمال بدیع آفرینش بر این سپهر بود. در تابش او از آسمان به زمین، سیمای "حورا" می‌درخشد و در تجلی آسمانی‌اش محور عقول شکل می‌گیرد.

مادر شهیده دو عالم لیلة‌القدر است که از سپهر قداست و عظمتش یازده "قرآن ناطق" نازل شد؛ و چون لیله‌القدر مقام و منزلتش، جز بر پدر و همسر و مقام والای معصومش بر دیگران معلوم نیست. به راستی شناخت و معرفت مقام والای آن صدیقه، درک و تشرف به مقام رفیع لیله‌القدر است.

حضرت فاطمه معصومه (س) شاخسار طوبی است که در بهشت بی‌مانند است؛ درختی که اصل آن، پیامبر اکرم(ص) و فاطمه است. حضرت علی(ع)، موجب رشد و بالندگی آن، حسن و حسین ثمره آن و پیروان، برگ‌های آن درخت‌اند.

مقام والای آن بانوی بزرگ را می‌توان در کلام نورانی خاتم انبیا درک نمود که فرمودند: اگر حُسن (و جمال) الهی در سیمای شخصی مجسم می‌گشت، هر آینه در فاطمه (س) بود، بلکه فاطمه از آن بزرگ و افضل است. همانا فاطمه دخترم، بهترین اهل زمین از نطر سرشت، شرف و کرامت است.

زهرای مرضیه در قوس نزول و صعود، محور آسیاب وجود است؛ او، روح و قلب عالم مکان و شکوه فردوس و بهشت است.

حضرت فاطمه، دو چشمه از آب حیا و حیات است

بانوی دو عالم در زندگی‌اش بزرگ اولیاست؛ او دو چشمه از آب حیا و حیات است. سیمای کریم بانوی بزرگوار اسلام فروغ کرامت خداوند باری تعالی است، او قبله عارف به اسرار است.

حضرت فاطمه زهرا (س) در منزلت، روح و جان پیامبر اکرم(ص) است و در برابری و هم شأنی، هم شأن کسی است که کفور و هم تایی ندارد. او گوهر تابناک قدس و پاکی از گنجینه پنهان آفرینش است که با فروغ میلادش واژه بلند "فضیلت" آشکار شد.

به هر روی می‌خواهم به عشق نوشیدن قطره‌ای از جام ولایتش، و برگرفتن نمی از یم وجودش، شمه‌ای از ملکاتش را بنگارم؛ اما آیا ممکن است؟

مگر می‌شود شخصیت والای فردی را که آسمان و خورشید و ماه، وسعت نور و زیبایی و چشمه طهارت را که از او به رعایت گرفته‌اند، به تصویر و نگارش درآورد؟!

او که طنین فریادش همپای ضربت خندق است. بانوی بزرگی که در جغرافیای خانه گِلی‌اش، تاریخ انسانیت تفسیر شد و در وسعت سینه سبز و پرسوزش، چگونگی دفاع از امام زمان خویش تحلیل شد. کسی که آفاق مکارمش بر ملکوتیان نیز ناپیداست.

وجود فاطمه مرضیه مشرق کلمات الهی بود و فروغ معرفه‌الله از آن ساطع می‌گشت. نور ام‌ابیها در ساق "عرش" خدا، تسبیح می‌گفت و وجود مبارکش اشراق فیض سرمدی شد.

براستی او کوثر قرآن و مشکاة و مصباح خدا است.

------------------------------

یادداشت از شهربانو مرادی

-------------------------------

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول