اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاند حوزه و دانشگاه:

اطاعت از ولایت درس بزرگ حضرت فاطمه (س) به نسل ماست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اطاعت از ولایت یکی از درس‌های زندگی حضرت فاطمه (س) برای نسل ما و آیندگان است.

اطاعت از ولایت درس بزرگ حضرت فاطمه (س) به نسل ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام محمد حسینی پیش از ظهر امروز در همایش فاطمیون امامزاده حسین (ع) اظهار داشت: تجلیل از صدیقه طاهره (س) تجلیل از پیامبر اکرم و تجلیل از همه ائمه است.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت زهرا (س) پس از ازدواج در خانه حضرت علی (ع) با عزت، شرافت، صمیمیت و اطاعت حق زندگی می‌کردند ولی زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) رحلت کردند، غروب زندگی این بانوی بزرگوار نیز آغاز شد به طوری که دشمنانی که در زمان پیامبر (ص) وعده‌ها داده بودند پس از رحلت ایشان مسئله فدک را مطرح کردند.

استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: فدک نام یک روستای حاصلخیز و پرآب بود که خداوند نیز در قرآن در سوره اسراء به آن اشاره کرده است.

وی تصریح کرد: مسئله فدک مسئله باغ و ارث نبود بلکه موضوع امر خداوند در میان بود که حضرت فاطمه (س) برای دفاع از آن در مسجد خطبه‌ای ایراد کردند که امروز با عنوان خطبه فدکیه مطرح است.

حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان رسول خدا (ص) متوجه شده بودند که اهل بیت پیامبر (ص)، یتیمان و محرومان از عایدات این باغ ارتزاق می‌کنند و همچنین این باغ برای استواری ولایت امیرالمومنین علی (ع) پشتوانه‌ای بود، از این رو جنگ را برپا کردند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) برای دفاع از ولایت ایستادگی کرد تا جایی که در بستر مرگ قرار گرفت، تمامی ما باید از حضرت فاطمه (س) الگوبرداری کنیم و در خود تأمل کنیم که تا چه اندازه زندگی خود را با این بانوی بزرگوار تطبیق داده‌ایم، اشک ریختن برای این بانوی بزرگوار بسیار ارزشمند است ولی کافی نیست ما باید سیره این بانوی بزرگوار را در زندگی خود پیاده کنیم.

استاد حوزه دانشگاه تصریح کرد: باید بنگریم که تا چه اندازه ولایت فقیه خود را می‌شناسیم و تا چه اندازه پشتیبان ایشان هستیم، اطاعت از ولایت یکی از درس‌های زندگی حضرت فاطمه (س) برای نسل ما و آیندگان است.

وی در خاتمه عنوان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات جامعه است ولی دارای شرایطی است که در صورت آماده بودن شرایط باید صورت گیرد و اگر این فریضه الهی را با نرم خویی و مهربانی بیان کنیم تأثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول