اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجمع بزرگ فاطمیون در اردبیل

عزاداری اردبیلی‌ها با برپایی دستجات و هیئت‌های مذهبی و تجمع در میدان عالی‌قاپو

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استان اردبیل با برپایی دستجات و هیئت‌های مذهبی و عزاداری در این روز عشق و ارادت خود را به ساحت قدسی صدیقه طاهره نشان دادند.

عزاداری اردبیلی‌ها با برپایی دستجات و هیئت‌های مذهبی و تجمع در میدان عالی‌قاپو

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در مسیر میدان مصلای اردبیل تا میدان عالی‌قاپوی این شهر برگزار شد، عزاداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و بزرگ بانوی اسلام در حالی که پرچم‌های عزا در دست گرفته و رخت سیاه بر تن کرده بودند در خیابان‌های این شهر به عزاداری پرداختند و به دیار دارالارشاد اردبیل حال و هوای معنوی بخشیدند.

در این مراسم عاشقان مکتب فاطمی با برپایی عزاداری و سینه زنی و در حالی که اشک ماتم می‌ریختند و دسته‌های نوحه و سوگ به راه انداخته بودند، ارادت خود را به کوثر آل رسول نشان داده که در این بین توزیع غذاهای نذری، شربت، شیرینی و چای با توجه به سرمای هوا در اردبیل حال و هوای خاص داشت به طوریکه برخی‌ها نیز با توزیع اقلام فرهنگی نظیر بروشورها و کتابچه‌هایی با مضامین معرفی زندگینامه حضرت زهرا (س) و زیارت آن حضرت سعی می‌کردند در این مراسم سهیم باشند.

همایش بزرگ سادات عظیم‌الشأن اردبیلی نیز با حضور علما، روحانیان و سادات در اردبیل برگزار شد و علاوه بر مرکز استان در سایر شهرها نیز محبان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه بی بی دو عالم در قالب تجمع فاطمیون در حالی که بر سر و سینه زده و عشق و ارادتشان را به حضرت زهرا (س) نشان می‌دادند در این برنامه‌ها مشارکت کردند.

عزاداران فاطمی در اکثر شهرها در پلاکاردهایی که در دست داشتند بر تبعیت از مرام آن حضرت به ویژه حفظ حجاب و عفاف تاکید کرده و از بانوان خواستند تا با تبعیت از این طریق همواره رضایت آن حضرت را در دستور کار خود قرار دهند.

برپایی سفره احسان فاطمی برای اتباع آذری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز همزمان با سالروز شهادت بانوی نور و آیینه حضرت فاطمه مطهره علاوه بر برپایی مجالس عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا که مؤمنان در مظلومیت یاور حیدر اشک ماتم ریختند و سخنرانان نیز بر تداوم زندگی و سیره آن بانوی بزرگ تاکید کردند، مجالس و محافل احسان و نذری نیز برپا شد به طوریکه 10 هزار نفر از هموطنان در شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و لاهرود از سفره حضرت زهرا (س) متنعم شدند.

همچنین در بیله‌سوار اتباع آذری پای سفره احسان فاطمی نشسته و از غذاهای نذری تناول کردند.

در شهرستان سرعین نیز هفت هزار مسافر و گردشگر با غذای نذری اطعام شدند به طوریکه به همت سپاه ناحیه سرعین و با مساعدت خیرین 22 دیگ غذا طبخ شد و به عشق حضرت زهرا (س) در بین مسافران و گردشگران نوروزی شهر سرعین توزیع شد.

انتهای پیام/62004/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول