اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت حضرت فاطمه‌‌ (‌س‌)

یادواره 5 شهید گمنام کوهبنان برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌‌ (‌س‌) ششمین یادواره 5 شهید گمنام شهرستان کوهبنان برگزار شد.

یادواره 5 شهید گمنام کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا (‌س‌) پیش از ظهر امروز ششمین یادواره پنج شهید گمنام کوهبنان به همت ستاد یادواره شهدای شهرستان و هیئت امنای مسجد جامع محله انصار برگزار شد. 

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عسکری امام جمعه جیرفت در این مراسم اظهار داشت: باید به اهل‌بیت (ع) معرفت و محبت داشته باشیم و بزرگترین باب معرفتی را امام حسن عسکری (ع) به روی ما گشوده و می‌فرمایند «ما حجت‌های الهی بر مردم هستیم در حالی که فاطمه زهرا (‌س‌) حجت خداوند بر ما اهل‌بیت است‌«.

وی عنوان کرد: جلوه‌های رفتاری حضرت زهرا (س) برای ما سراسر درس است به گونه‌ای که این بزرگوار در تمام عرصه‌ها در ایثار و از خود گذشتگی سرآمد بود و به زیبایی‌های فریبنده دنیا بی‌اعتنایی می‌کرد.

عسکری بیان داشت: یکی از جنبه‌های زیبای حضرت زهرا (س) که باید برای تمام مردم دنیا حجت باشد عمل به وظیفه است، حضرت زهرا (س) در شرایطی قرار گرفتند که می‌دانستند چه وظیفه‌ای را باید انجام دهند، اما ما در مواقع متعدد یا وظیفه خود را نمی‌دانیم و یا وظیفه خود را می‌شناسیم اما نمی‌دانیم از چه راهی باید وارد شویم‌.

وی گفت: پس از رحلت پیامبر (ص) دختر بزرگوارشان دید که جریانی خلاف حادثه غدیر در پیش است، لذا خانه به خانه و چهره به چهره در دو شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مهمترین مسئله روز یعنی ولایت و رهبری دفاع کرد.

عسکری ابراز داشت:حضرت زهرا (س) شاهد بود گروهی به واسطه طمع‌ورزی و گروهی به واسطه نادانی سکوت کردند، لذا به وظیفه خویش که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم بود، عمل کرد. 

وی بیان داشت: در حال حاضر باید بیندیشیم که در دنیای کنونی وظیفه و تکلیف ما چیست تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از مسئله ولایت هم به شکل سخت‌افزاری و هم به شکل نرم‌افزاری به خوبی حمایت و دفاع کنیم. 

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: تأثیر حرکت نرم‌افزاری‌، علمی‌، ارشادی و هدایتی بر حرکت سخت‌افزاری مقدم‌تر است، لذا حضرت زهرا (‌س‌) در بحث حرکت سخت‌افزاری یک اقدام و در بحث نرم‌افزاری‌ پنج حرکت انجام داد‌.

وی تصریح کرد: زمانی دشمنان خواستند حضرت علی (ع) را برای بیعت به مسجد ببرند حضرت زهرا (س) در کمال شهامت در مقابل آنان ایستاد، لذا دشمنان درب خانه امامت را آتش زدند، اما باز هم حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و امامت کوتاه نیامد. 

وی بیان ارزش و جایگاه اهل‌بیت (ع)، بیان فلسفه امامت‌، نقش تربیتی پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) را از مهمترین حرکت‌های نرم‌افزاری حضرت زهرا (س) دانست و افزود: ایشان جایگاه اهل‌بیت (ع) را برای مردم بیان می‌کردند.

عسکری بیان داشت: حضرت زهرا (س) با بیان جایگاه نبوت و امامت، پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) را به عنوان پدران معنوی جامعه یاد کردند که اگر مردم در کمال دقت نظر از آنان اطاعت کنند، تمام نعمت‌های الهی برای آنان فراهم می‌شود. 

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول