اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تجمع بزرگ سوگواره یاس نبوی در امامزاده یحیی(ع) ساری + تصاویر

مردم مازندران با تجمع بزرگ خود در امامزاده یحیی(ع) ساری در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س) به عزاداری پرداختند.

تجمع بزرگ سوگواره یاس نبوی در امامزاده یحیی(ع) ساری + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، با فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مازندران سیاه‌‌پوش شده و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری به سوگواری این بانوی بزرگوار می‌‌پردازند.

 

نقاط مختلف مازندران با نصب پارچه‌های سیاه و بنرهای تسلیت رنگ و بوی عزا به خود گرفته است.

با توجه به اینکه امسال ایام فاطمیه مقارن با ایام نوروز شده است و با توجه به توصیه مراجع تقلید و ائمه جمعه مبنی بر تکریم و احترام به این ایام، شاهد حضور پررنگ عزاداران در هیئت‌های مذهبی هستیم.

همچنین بعضی از عزاداران به واسطه حاجات خود از خداوند سفره‌های نذری در خانه‌های خود پهن کرده‌اند و به ذکر مصیبت شهادت حضرت صدیقه کبری(س) پرداختند.

معطر کردن فضای جامعه در ابتدای سال‌نو توسط بیانات مقام معظم رهبری با نام حضرت فاطمه زهرا(س) نشان از جایگاه ویژه آن حضرت در بین شیعیان و مسلمانان دارد.

 

طرح سوگواره یاس نبوی در راستای برگزاری مراسمات مذهبی و آیین عزاداری زهرای مرضیه در 222 بقعه و امامزاده مازندران در حال اجرا است و مردم مومن و خداجوی مازندران در راستای این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

 

مردم مومن و خداجوی ساری به‌ صورت گسترده در بقاع متبرکه، حسینیه‌‌ها، مساجد، تکایا و دیگر نقاط این شهر گردهم آمده و در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) به عزا نشستند.

هیئت‌‌های مختلف عزاداری با برپایی آیین‌های عزاداری به تبیین شخصیت حضرت صدیقه کبری(س) پرداختند.

همچنین ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی با حضور عزاداران، زائران و مسافران نوروزی در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد.

این اجتماع بزرگ در حالی صورت گرفت که در اوایل صبح امروز در ساری شاهد بارش پراکنده باران بودیم و مردم علوی و خداجوی مرکز مازندران در زیر باران الهی به عزاداری و سوگواری شهادت مظلومانه حضرت فاطمه(س) پرداختند.

هیئت‌های عزاداری برادران و خواهران ساری با حضور پرشور خود در اجتماع بزرگ سوگواره یاس نبوی در امامزاده یحیی(ع) ساری بار دیگر عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) به جهانیان نشان دادند.

سوگواره یاس نبوی امروز در آستانه امامزاده یحیی (ع) ساری با حضور آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله عبدالله نظری روحانی برجسته مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مهدی عبوری شهردار ساری، جواد واحدی فرماندار ساری، یارعلی نیازی فرمانده انتظامی ساری، حجت‌الاسلام مسعود قربانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری، حجت‌الاسلام حمزه علی صادقی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری و جمعی از مردم و مسئولان استانی و شهرستانی مازندران برگزار شد.

 

همچنین جمعی از خانواده‌های شهدا در کنار شهدای گمنام آستانه امامزاده یحیی(ع) ساری حضور یافتند و در کنار شهدای گمنام به سوگ زهرای مرضیه نشستند.

مدیرکل اوقاف و مور خیریه مازندران در حاشیه تجمع بزرگ سوگواری یاس نبوی در امامزاده یحیی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه مردم مازندران امروز بار دیگر ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) به تصویر کشیدند، گفت: حضور مردم و مسئولان در این مراسم نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر بود.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده به برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه و امامزاده مازندران اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه مراسمات مذهبی سوگواره یاس نبوی از دو شب گذشته در مازندران آغاز شده است.

 

وی تصریح کرد: امامزادگان شاخص هر شهرستان از مازندران در ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) میزبان هزاران عزاداری است که در این مراسمات از مداحان و سخنرانان برجسته کشوری استفاده می‌شود.

علیزاده از اجرای ویژه برنامه مراسم شام غریبان حضرت فاطمه(س) در 120 بقعه و امامزاده مازندران خبر داد و بیان کرد: خیمه‌های معرفت تا زمان پایان طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان مازندران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/86031/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول