اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت حضرت فاطمه‌(س)

اجتماع فاطمیون در کرمان ‌برگزار شد

در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌الزهرا (س) اجتماع فاطمیون شهر کرمان ‌برگزار شد.

اجتماع فاطمیون در کرمان ‌برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌الزهرا (س) پیش از ظهر امروز اجتماع فاطمیون شهر کرمان با حضور عزاداران و عاشقان اهل‌بیت (ع) برگزار شد.

در این آیین که به دلیل بارندگی از محل چهارراه ولیعصر (عج) به سالن شهید تجلی تغییر مکان داده شد، مداحان اهل‌بیت (ع) منصور پورشیخ‌، ‌حمید اسدی و مجید دوستعلی در وصف فضائل و مصائب حضرت فاطمه (س) به مداحی و نوحه‌خوانی پرداختند.

حجت‌الاسلام ‌محمدباقر حیدری‌کاشانی نیز در جمع عزاداران فاطمی (س) شهر کرمان با اشاره به آیه 54 سوره مائده اظهار داشت: در این آیه خداوند متعال پنج ویژگی را برای یاران حضرت ولی‌عصر (عج) بیان می‌کنند و فرمودند، «اهل جهاد بی‌امان در راه خدا هستند و در این مسیر از هیچ سرزنش و ملامتی به خود هراس راه نمی‌دهند».

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی با اشاره به این آیه به سلمان فارسی فرمودند که یاران و همراهان امام عصر (عج) به مقام عشق و عاشقی پروردگار خود رسیده‌اند و در برابر اهل ایمان متواضع هستند.

وی تصریح کرد: طلایه‌داران اهل ایمان، پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) هستند و بعد از آنها ولی امر زمان را شامل می‌شود.

حیدری‌کاشانی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در نهایت اطاعت از ولی زمان خویش بودند، بیان داشت: عزتمندی، اقتدار و شکست‌ناپذیری در اطاعت از ولایت پیام فاطمی است.

وی با اشاره به عنوان نامگذاری سال جاری خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی تنها به مدیران و مسئولان برنمی‌گردد، بلکه تمام یاران امام زمان (عج) و شیعیان دارای مدیریت جهادی هستند و این جهاد تنها در زمینه نظامی معنی پیدا نمی‌کند.

حیدری‌کاشانی با اشاره به مراتب مدیریت جهادی گفت: میان دو جهاد اصغر و جهاد اکبر، شاخه‌های متعددی وجود دارد که باید عزم و اراده و جدیت را برای به دست آوردن آنها به کار برد.

وی ابراز داشت: جهاد اصغر که جنبه نظامی دارد، کلید واژه و زیرساخت درونی آن روحیه شهادت‌طلبی است، یعنی باید در همه عرصه‌ها استقامت و پایداری داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: تمام اعضای خانواده فاطمی (س) اول شهادت‌طلبان عالم هستند.

حیدری‌کاشانی افزود: جهاد اکبر نیز به معنی این است که لحظه لحظه زندگی ما جهاد بی‌امان میان فضائل و رذائل اخلاقی باشد. 

وی عنوان کرد: شخصی می‌تواند یاور امام زمان (عج) باشد که در درون خود، سپاه فضائل امام زمان (عج) ‌در برابر زشتی‌ها و پلیدی‌های شیطان غلبه داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حیطه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و کسب و کار ابراز داشت: به دنبال رزق و روزی حلال و طیب بودن، بر هر زن و مردی واجب است.

وی مطرح کرد: اقتصاد ما باید تقوامحور، خدامحور و حلال‌محور باشد تا زیربنای فرهنگ و تربیت مستحکمی داشته باشیم.

حیدری‌کاشانی گفت: مجاهد اقتصادی مقامی بالاتر از مجاهد نظامی دارد، لقمه حلال هر چند کم باشد، اما برکت را به همراه خود می‌آورد.

انتهای پیام/80017/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول