اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

124/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

سلیمانی: ششمین وقف بهاری در نگارستان ایران ثبت شد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از ثبت 2 هزار و سیصد و پنجمین وقف در تاریخ اوقاف این شهرستان و ششمین وقف بهاری خبر داد.

سلیمانی: ششمین وقف بهاری در نگارستان ایران ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت زهرای مرضیه (س) اظهار داشت: با وقف دسته جمعی عرصه و اعیان 600 مترمربع ساختمان بر مسجد و دارالقرآن روستای خواجه‎نفس گمیشان شمار موقوفات گرگان به عدد 2 هزار و 305 رسید.

وی با بیان اینکه وقف دسته جمعی مذکور به عنوان ششمین وقف در طرح آرامش بهاری شهرستان گرگان است، تصریح کرد: ششمین وقف آرامش بهاری در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

ترویج فرهنگ حسنه وقف منحصر به ایام خاص نشود

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص اجرای طرح آرامش بهاری گفت: این طرح برای چهارمین بار در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار می‎شود که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

سلیمانی‎فرد با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با بهار طبیعت مردم را به معنویت و خانه تکانی دلها دعوت می‎کند، یادآور شد: ترویج فرهنگ حسنه وقف باید در تمام ایام سال صورت بگیرد و منحصر به ایام خاص نشود.

به گفته وی طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند آغاز شده است، افزود: این طرح تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

باید حرمت فاطمیه حفظ شود

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به تقارن نوروز با ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: این مهم بیانگر این نکته است که مردم مسلمان باید تحول درونی را با معنویت همراه کنند تا جامعه از گزند آسیب‎ها مصون بماند.

سلیمانی‎فرد با تاکید بر اینکه باید حرمت فاطمیه حفظ شود، ابراز داشت: انجام سنت‎های پسندیده نوروز منعی ندارد اما نباید شأن اهل‎بیت (ع) نادیده گرفته شود.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری برنامه‎های فرهنگی با اولویت سالم‎سازی جامعه از ناهنجاری‎ها تدارک دیده شده است، ابراز داشت: برای امر به معروف و نهی از منکر همه مامور به تکلیف هستند و این فریضه الهی باید در تمام اوقات سال ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول