اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

115/گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

108 مصدوم رهاورد مسافران نوروزی از جاده‌های گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از 27 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز دهم فروردین ماه سال جاری، 108 نفر در جاده‎های استان دچار مصدومیت شده‌اند.

108 مصدوم رهاورد مسافران نوروزی از جاده‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری عصر امروز در حاشیه بازدید از خیمه‎های نماز در پلیس راه نوکنده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تعداد 373 مورد عملیات امداد و نجات برای نجات جان مصدومان ناشی از تصادفات جاده‌ای در سطح استان انجام گرفته است.

328 مورد انتقال مصدوم به مراکز درمانی استان

وی تصریح کرد: با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی استان، تاکنون 328 مورد انتقال مصدوم و بیمار به مراکز درمانی سطح استان انجام گرفته است.

  رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اسکان اضطراری برخی از خانواده‌های مصدومان اضافه کرد: 92 مورد اسکان اضطراری طی این مدت زمانی انجام گرفته است.

اکبری یادآور شد: پنج هزار و 516 نفر از مسافران نوروزی نیز شخصا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند و تحت معالجه پزشکان این مراکز قرار گرفتند.

توزیع 576475 پیام‌برگ بین مسافران نوروزی در گلستان

وی با اشاره به اهمیت جایگاه اطلاع‌رسانی به مسافران برای آشنایی بیشتر آنان با استان گلستان افزود: 448 هزار و 75 خانوار شخصا برای اخذ راهنمایی به کمپ‌های نوروزی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند.

اکبری ادامه داد: تعداد 576 هزار و 475 پیام برگ نیز بین مسافران نوروزی برای اطلاع از وضعیت راهها و آشنایی با تلفن‌های ضروری استان توزیع شده است.

به گفته وی؛ پنج هزار و 79 نفر از مسافران نوروزی نیز برای انجام فریضه دینی نماز از خیمه‌‌های پیش‎بینی شده برای انجام این فریضه واجب  دینی بهره برده‌اند.

نجات خانواده شیرازی از مرگ حتمی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به وضعیت مصدومان نوروزی در جاده‌های استان اذعان داشت: خوشبختانه هیچ‌کدام از حوادث جاده‎ای در استان از زمان شروع طرح، تلفات انسانی در پی نداشته است.

اکبری خاطرنشان کرد: رانندگان به ویژه مسافران نوروزی با رعایت اصول ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس راه و همکاران جمعیت هلال احمر و فوریت‌های پزشکی استان می‌توانند مسافرتی عاری از خطر و بالاترین سطح ایمنی را تجربه کنند.

وی با اشاره به گم شدن یک خانواده شیرازی در جنگل‌های هزار پیچ اذعان داشت: این خانواده پس از سه ساعت عملیات جست‎و‎جو از خطر مرگ حتمی نجات یافتند.

70 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در سطح استان

این مسئول امداد و نجات گلستان با اشاره به تعداد پایگاه‌های امداد و نجات در سطح استان گفت: 70 پایگاه امداد ‎و نجات ثابت و سیار، آماده عملیات امداد‎ و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی در سطح استان هستند.

اکبری تاکید کرد: تا پایان اجرای طرح شش هزار نفر نیروی انسانی توسط جمعیت هلال احمر گلستان برای خدمات‎رسانی به مسافران نوروزی به کارگرفته می‎شوند.

هوای گلستان تا  اواخر سه‎شنبه ناآرام است

هوای گلستان هم اکنون ابری توام با بارندگی است و طبق پیش‌بینی هواشناسی استان تا اواخر روز سه‎شنبه این هفته، جو ناآرام ادامه خواهد یافت.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر و طبیعتی زیبا در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول