اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

123/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

عباسی: بیش از یک میلیون نفر از مراکز اسکان نوروزی در گلستان استفاده کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از استفاده بیش از یک میلیون نفر از مراکز اسکان این استان خبر داد.

عباسی: بیش از یک میلیون نفر از مراکز اسکان نوروزی در گلستان استفاده کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قربان عباسی عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در 11 روز نوروز سال جاری تعداد یک میلیون و 999 هزار و 85 نفر از مراکز مختلف اسکان نوروزی در استان استفاده کرده‎اند.

وی ادامه داد: از این مجموع 17 هزار و 997 نفر از هتل، 8 هزار و 346 نفر از مهمانپذیر، 61 هزار و 981 نفر از مدارس، 4 هزار و 12 نفر از هتل آپارتمان، 13 هزار و 689 نفر از منازل استیجاری، 85 هزار و 350 نفر از کمپ‎های موقت و باقی از سایر مراکز استفاده کرده‎اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در خصوص آمار بازدیدکنندگان از اماکن مختلف استان گلستان تصریح کرد: در مجموع 793 نفر از تمام اماکن صنفی و غیر صنفی بوده است و 24 هزار و 593 نفر از موزه‎های استان گلستان بازدید کرده‎اند.

عباسی بیان کرد: بیشترین بازدید کننده در استان گلستان از برج جهانی قابوس گنبدکاووس دیدن کرده است که نزدیک به 20 هزار بازدید کننده به این مکان تاریخی مراجعه کرده‎اند و کمترین بازدید کننده را نیز موزه شهرستان گمیشان به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: دو تور گردشگری خارجی از استان گلستان بازدید کردند که یک تور 60 نفره و 35 نفره از نقاط مختلف استان گلستان بازدید کردند که این تور 35 نفره شامل گردشگرانی از کشورهای گرجستان، آذربایجان و ترکیه است که امروز وارد استان گلستان شده و 3 روز و 4 شب در استان حاضر هستند و از مکان‎های تاریخی و تفریحی استان بازدید خواهند کرد.

تابستان امسال شاهد حضور کارتن به دستان نخواهیم بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص عدم ساماندهی مناسب کارتن به دستان در نوروز امسال نیز تصریح کرد: اکثر کارتن به دستان در استان گلستان ساماندهی شده‎اند که در آمار نیز ذکر شده است.

عباسی بیان کرد: تعدادی از این منازل ساماندهی شده به اداره کل مراجعه کرده و از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز دریافت کرده‎اند و تعدادی نیز به صورت تعهدی با هماهنگی و نظارت در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: هدف ما از ساماندهی کارتن به دستان و منازل استیجاری این است که در درجه نخست نظارت اماکنی صورت گیرد و بداخلاقی گردشگری نیز با مسافران و گردشگران در این منازل صورت نگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: در حال حاضر هماهنگی بسیار خوبی با اداره نظارت بر اماکن عمومی و دادگستری استان گلستان صورت گرفته و در تلاش هستیم تا تابستان سال جاری تمامی این کارتن به دستان ساماندهی شده و دیگر شاهد حضور این افراد در شهرهای استان نباشیم.

مردم برای ساماندهی کارتن به دستان همکاری کنند 

عباسی اضافه کرد: اگر دستگاه‎های اجرایی استان گلستان همانند نیروی انتظامی و دادگستری با میراث فرهنگی همکاری تنگاتنگ داشته باشند سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی در استان آمادگی کامل دارند که این معضل ساماندهی کامل شود.

وی تأکید کرد: یکی از نکاتی که می‎تواند به رفع این معضل اجتماعی کمک کند عدم استقبال مردم از اماکن بدون ساماندهی و به اصطلاح کارتن به دستان است.

عباسی گفت: متاسفانه برخی از مردم به دلیل تقاضای حضور این افراد و گرم نگه داشتن بازار کارتن به دستان ناخودآگاه زمینه حضور و فعالیت این افراد در جامعه را فراهم می‎کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: امسال در سطح شهرهای استان فعالیت کمپ‎های اسکان و تعداد دکه‎های متولی امر اسکان که در نظارت این سازمان هستند بیشتر شده و مردم نیز باید راغب باشند تا از مراکز ساماندهی شده که دارای امنیت و استاندار بالایی است استفاده کنند تا علاوه بر اینکه دچار مشکلی نشوند به حل این معضل در جامعه نیز کمک کنند.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول