اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مهدی شریفی ارمغان لیگ سیزدهم برای فوتبال اصفهان

هر چند که در لیگ برتر سیزدهم تیم‌هایی نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده کنند اما ارمغان این مسابقات را می‌توان معرفی مهدی شریفی به عنوان پدیده تازه فوتبال ایران عنوان کرد.

مهدی شریفی ارمغان لیگ سیزدهم برای فوتبال اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تا پایان مسابقات لیگ برتر سیزدهم تنها دو هفته دیگر باقی مانده است تا تکلیف قهرمان و تیم‌های سقوط کننده مشخص شود.

در هفته‌های سپری شده از مسابقات لیگ برتر سیزدهم، دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن به عنوان نمایندگان فوتبال اصفهان نتوانسته‌اند انتظارات هواداران فوتبال دوست اصفهانی را برآورده کنند.

تیم سپاهان هر چند که در جمع تیم‌های مدعی لیگ امسال حضور داشته است اما با تساوی برابر سایپا شانس قهرمانی در لیگ را از دست داده است.

شاگردان کرانچار در حال حاضر تمرکز خود را بر روی دست یابی به سهمیه آسیایی گذاشته‌اند تا همانند یک دهه اخیر نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی باشند.

با این حال تیم ذوب‌آهن وضعیت خطرناکی دارد و یکی از شانس‌های سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شود.

*شریفی پدیده لیگ سیزدهم

مهدی شریفی را می‌توان بدون تردید پدیده مسابقات لیگ برتر سیزدهم دانست که توانست یک بار دیگر امیدواری را در بین ورزش‌دوستان اصفهانی نسبت به فوتبال بومی این دیار به وجود بیاورد.

شریفی با اعتماد ویژه کرانچار توانست در لیگ امسال در ترکیب اصلی سپاهان به میدان برود اما درخشش ویژه وی به نیم فصل دوم لیگ سیزدهم باز می‌گردد که با گلزنی‌های مداوم خود به مهره‌ای ارزشمند در خط حمله سپاهان تبدیل شد.

شریفی که در باشگاه ذوب‌آهن فعالیتش را آغاز کرد، در تیم سپاهان توانست مدارج ترقی را طی کند، وی تاکنون گل 8 برای تیم سپاهان به ثمر رسانده و بهترین گلزن این تیم در هفته‌های سپری شده از لیگ محسوب می‌شود.

*شریفی جور افشین را کشید

تیم سپاهان برای لیگ سیزدهم با هزینه‌ای سنگین آرش افشین مهاجم خوزستانی فولاد را در اختیار گرفت.

رقم بالای قرارداد و مطرح بودن نام افشین موجب شد تا انتظارات بالایی از این مهاجم وجود داشته باشد اما افشین به هیچ عنوان نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و پس از حاشیه‌های زیادی که توسط افشین به وجود آمد، این بازیکن سپاهان را ترک کرد.

پس از رفتن افشین از سپاهان نگرانی‌های زیادی در خصوص خط حمله این تیم به وجود آمده بود و کادر فنی نیز فن دایک هلندی را به خدمت گرفت اما این مهاجم نیز کارایی لازم را نداشت اما در مقابل یک بازیکن جوان و بومی اصفهان توانست جای خالی افشین را پر کرده و عملکردی به مراتب بهتر از وی داشته باشد.

*امیدواری برای فوتبال بومی اصفهان

تیم سپاهان در رقابت‌های فصل جاری شانسی برای قهرمانی ندارد و کسب سهمیه آسیایی توسط این تیم نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما معرفی چند چهره جوان به فوتبال اصفهان را می‌توان مهم‌ترین کارکرد لیگ سیزدهم دانست.

به جز مهدی شریفی که فوق ستاره‌ای در تیم سپاهان بود، امیر حسین کریمی محصول آکادمی باشگاه سپاهان نیز توانست از غیبت محرم نویدکیا بهره‌برداری لازم را داشته باشد.

نمایش کریمی در دیدارهایی که برای سپاهان به میدان رفت، نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی را نیز جلب کرد و در آخرین لیست اعلام شده از بازیکنان تیم ملی، نام این بازیکن جوان نیز دیده می‌شد.

نمایش مطلوب مهدی شریفی و امیر حسین کریمی بارقه‌های امید را در دل فوتبالدوستان اصفهانی ایجاد کرد که در آینده تیم‌های اصفهانی برای درخشیدن نیازی به جذب بازیکنان غیر بومی نداشته باشند.

انتهای پیام/63006/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول