اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد

پخش زنده مراسم سالگرد شهادت حضرت فاطمه در اهواز از شبکه‌های سراسری

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: مراسم عزاداری مردم کلانشهر اهواز و اجتماع هیئت‌های مذهبی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور صادق آهنگران و نزار قطری دو مداح سرشناس به صورت زنده از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

پخش زنده مراسم سالگرد شهادت حضرت فاطمه در اهواز از شبکه‌های سراسری

مسلم رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مراسم عزاداری مردم کلانشهر اهواز و اجتماع هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری این شهرستان به صورت زنده با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صادق آهنگران و نزار قطری از شبکه‌های سراسری همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پخش می‌شود.

وی افزود: این مراسم ساعت 10 صبح پنج‌شنبه، 14 فروردین‌ماه در خیابان سلمان فارسی علاوه بر شبکه استانی از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه با بیان اینکه صدا و سیمای خوزستان در روز شهادت حضرت زهرا (س)، تلاش می‌کند که به مدت پنج شب با پوشش تصویری زنده و ضبطی هیئت‌ها و دستجات مذهبی و پخش از سه حوزه صدا، سیما و خبر مراسم سوگواری باشکوهی را برای استان و کشور انعکاس دهد.

رحیمی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری و اجتماع هیئت‌های مذهبی سایر شهرستان‌های استان نیز از شبکه استانی به صورت زنده و ضبطی پخش می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به قرار گرفتن ایام فاطمیه (س) در تعطیلات نوروز و روز طبیعت گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان خدمتگزار هیأت‌های مذهبی است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما در ایام نوروز با توجه به تغییر سال و ورود به سال جدید برنامه‌های شادی‌آور را نیز پخش کرد اما در همه برنامه‌های تلاش شد ایام فاطمیه (س) به حاشیه رانده نشود.

وی افزود: ملاک و معیار صدا و سیما برای برگزاری ایام فاطمه (س) آغاز مراسم‌های دفتر مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) است.

رحیمی با بیان اینکه استان خوزستان دارای مردمی شیعه و ولایت‌مدار است، گفت: خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران و در گذر تاریخ همواره مورد لطف و نظر اهل بیت نیز بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان بزرگان و علمایی پرورش یافتند که در دوران خود سکان‌دار حوزه‌های علمیه جهان تشیع و از تأثیرگذار‌ترین شخصیت‌های دینی بودند.

وی صدا و سیمای مرکز خوزستان را در خدمت هیأت‌های عزاداری اعلام کرد و بیان داشت: صدا و سیمای مرکز خوزستان در خدمت شعائر دینی و ترویج معارف است.

رحیمی از ساخت 20 کلیپ تصویری در اجتماعات اربعین سال گذشته صدا و سیمای مرکز خوزستان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته از اجتماعات روز اربعین در خوزستان 20 کلیپ تصویری توسط صدا و سیمای مرکز خوزستان تهیه شد که بر اساس ارزیابی کا‌رشناسان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تعداد 17 کلیپ از آن‌ها در صدا و سیمای کشور پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان از مردم اهواز و هیئت‌های عزاداری خواست تا با حضور خود در روز پنج شنبه 14 فروردین در خیابان سلمان فارسی تجمع بزرگی را برای برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) تشکیل دهند.

انتهای پیام/2329/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول