اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس:

10 هزار مسافر نوروزی در هر شبانه روز در بانه اقامت می‌کنند

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس گفت: در هر شبانه‌روز به طور میانگین 10 هزار مسافر نوروزی در ستادها و مراکز اقامتی شهرستان بانه اسکان داده می‌شوند.

10 هزار مسافر نوروزی در هر شبانه روز در بانه اقامت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن بیگلری صبح امروز در جریان بازدید از ستادهای اسکان موقت فرهنگیان شهرستان بانه اظهار کرد: این امر در راستای تدابیری که اعضای ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی شهرستان بانه در بحث اسکان مسافران نوروزی اتخاذ کرده‌اند، انجام شده است.

وی افزود: مسئولان شهرستان بانه با آماده‌سازی 32 مدرسه شامل 240 اتاق، 5 سالن ورزشی، 7 مهمان‌پذیر، 5 هتل و 150 واحد استیجاری به همراه خانه معلم‌، 4 مدرسه شبانه‌روزی و 3 پارک با برپایی چادر، کار اسکان و پذیرایی از مسافرین گرامی را انجام داده‌اند.

وی وضعیت خدمات‌دهی ستادهای اسکان در بخش پذیرش مهمانان نوروزی و امنیت شهرستان مرزی بانه را بسیار مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته مسافران بیشتری از شهرستان بانه دیدن کرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با استقبال مسافران نوروزی از شهر بانه رشد 25 درصدی را در این زمینه نسبت به سال گذشته شاهد هستیم و عوامل اشاره شده در این راستا بی‌تاثیر نبوده‌اند.

بیگلری در پایان سخنان خود از زحمات عوامل کلیه ستادهای اسکان به خصوص آموزش و پرورش تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان بانه نیز در این بازدید طرح اسکان و خدمات‌دهی به مسافرین در این شهرستان را خوب ارزیابی کرد و از پیگیری مجدانه کلیه مسئولان در اسکان مسافران تقدیر کرد.

منصوری با اشاره به اینکه هم‌اکنون دور دوم و سوم سفرهای نوروزی آغاز شده و روز به روز تعداد مسافران ورودی و شب مقیم  به شهرستان بانه رو به افزایش است، گفت: از شب گذشته هم دانشگاه‌های پیام نور و آزاد بانه هر کدام یک سالن به فضاهای اسکان اختصاص داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بطور میانگین شبانه بیش از 10 هزار گردشگر در ستاد اسکان شهرستان بانه اسکان داده می‌شوند که این آمار تقریبا 15 درصد جمعیت بانه است.

فرماندار بانه وجود بیش از 61 مجتمع تجاری با بیش از 6 هزار مغازه با تنوع بیش از حد محصول و تناسب قیمت را یک فرصت بزرگ برای جذب گردشگر در شهرستان بانه دانست و تاکید کرد: بانه علاوه بر این ظرفیت دارای مناظر و طبیعت بسیار بکر است که همه این عوامل سبب شده سالانه مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به این شهرستان مرزی روی بیاورند.

مدیر آموزش و پرورش و مسئول کمیته اسکان مسافرین نوروزی شهرستان بانه نیز در این بازدید از پذیرش فرهنگیان و خانواده‌های آنان در 32 مدرسه از مدارس این شهرستان خبر داد و افزود: علیرغم این تعداد مدرسه چهار مدرسه شبانه‌روزی واقع در روستاهای همجوار و مرکز آموزشی رفاهی(خانه معلم) با 28 اتاق و ظرفیت 103 تخت نیز آماده پذیرایی و اسکان فرهنگیان عزیز در ایام نوروز هستند.

رضا خضری بیان کرد: تا پایان روز جمعه هشتم فروردین ماه بیش از 21 هزار و 500 نفر روز مسافر فرهنگی در قالب 3 هزار و 200 خانوار در ستاد‌های اسکان موقت مهمانان و خانه معلم اسکان داده شده‌اند.

انتهای پیام/79007/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول