اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان:

مسافران نوروزی زباله‌ها را در دل طبیعت رها نکنند

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران گفت: مسافران و گردشگران نوروزی زباله‌ها و نخاله‌های خود را در دل طبیعت و محورهای مواصلاتی به حال خود رها نکنند.

مسافران نوروزی زباله‌ها را در دل طبیعت رها نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، زباله یکی از مشکلات موجود در استان‌های شمالی کشور به‌ویژه مازندران محسوب می‌شود که به دغدغه بسیاری از مسئولان شهری تبدیل شده و بسیاری از شهرها را مشغول خود کرده است.

حتی در این رابطه مسئولان ارشد استان از چند سال گذشته تاکنون با شرکت‌های مجری سیستم زباله‌سوز از چین، مالزی و دیگر کشورهای آسیای شرقی وارد مذاکره شده و بازدیدهای مختلف و متعددی انجام دادند تا مازندران را از معضل زباله نجات دهند.

مسافران نوروزی که باید در حین سفر به مناطق خوش آب و هوا و استفاده از طبیعت خدادادی با پاک‌سازی محیط زیست و محورها، کمک حالی برای ایجاد فرهنگ عدم ریختن زباله و آشغال باشند، امسال در این امر از بقیه افراد گوی سبقت را ربوده‌اند و با هم در ریختن زباله‌ها رقابت دارند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل بیان داشت: هر ساله مسافران و گردشگران با نریختن آشغال کمک حال ما در پاک‌سازی محورها و جاده بودند.

علی ‌نوری‌پور در گلایه‌ای از مسافران و گردشگران نوروزی که محور مواصلاتی هراز برای تردد انتخاب کرده‌اند، بیان داشت: امسال به طرز عجیبی مسافران نوروزی که از جاده شریانی هراز تردد دارند انواع مختلف زباله و آشغال خود را در حاشیه جاده و مسیرهای فرعی و اصلی می‌ریزند که این کار زیبنده فرهنگ و آداب مردم کشورمان نیست.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی زیادی از راهداران محور هراز به جای پرداختن به کار اصلی خود، در ایام تعطیلات امسال مشغول پاک‌سازی جاده از زباله و نخاله هستند.

این مسئول گفت: زباله‌هایی را در محور مشاهد می‌کنیم که غیرقابل تجزیه بوده و سالیان سال طول می‌کشد تا طبیعت آن را در خود هضم کند.

نوری‌پور با اعلام اینکه این روزها طبیعت زیبا، دلچسب و بهاری با هوای مطبوع را در بخش لاریجان شاهد هستیم، عنوان کرد: حیف است که به دست خودمان محیط زیست و طبیعت را از بین ببریم البته حق همه افراد جامعه است که از محیط زیست به بهترین شکل بهره ببرند و از آن به بهترین شکل محافظت کنند.

بیاییم در بهار طبیعت همراه با نو شدن و تازگی طبیعت دست به دست هم دهیم و این سفره سبز گسترانیده شده توسط خداوند را به نحو شایسته‌ای حفظ کنیم تا علاوه بر استفاده خود و دیگران از آن، این گنجینه‌های لایتنهاهی را برای آیندگان به میراث گذاشته و با رفتار صحیح و مطلوب خود در برخورد با زباله و طبیعت الگوی زیبایی برای کودکان و نوجوانان‌مان باشیم.

----------------------------

گزارش از قربانعلی مسافر

----------------------------

انتهای پیام/86012/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول