اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد

3 هزار نیروی خدماتی در خدمت زائران نوروزی در قم

معاون خدمات شهری شهردای قم با اشاره به فعالیت 3 هزار نیروی خدماتی در نوروز گفت: شهرداری از طریق توزیع کیسه‌های زباله خودرویی و پک‌های اهدایی به زائرین در زمینه کنترل پسماندهای شهری وظیفه خود را انجام می‌دهد.

3 هزار نیروی خدماتی در خدمت زائران نوروزی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به تجهیز و آماده‌سازی بوستان‌های پانزده‌گانه سطح شهر و همچنین دو کمپینگ امام رضا(ع) و فدک به عنوان کمپینگ زائر در ایام نوروز گفت: در این بوستان‌ها تسهیلات رفاهی مورد نیاز زائرین از قبیل سکوهای مسقف و مراکز تأمین مایحتاج و... فراهم شده است.

وی به اهدای چادر مسافرتی رایگان به زائرین اشاره کرد و گفت: در بوستان امام رضا(ع) شهرداری تا زمانی که زائرین در این زمینه مشکل داشته باشند چادر رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهردار قم به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در این ایام اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تهیه پک‌های فرهنگی حاوی نهج البلاغه، ادعیه‌ها، آموزه‌های سفر و... از جمله اقدامات شهرداری در این ایام است.

وی به فعالیت ستادهای هشت‌گانه خدمات رسانی و اطلاع رسانی به ویژه در ورودی‌های شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری ظرفیت پارک برای بیش از پنج هزار دستگاه خودرو با محوریت حرم و جمکران فراهم کرده و در اختیار زائرین قرار داده است.

اصفهانیان مقدم بیان کرد: 4500 دستگاه وسیله حمل و نقل همگانی اعم از اتوبوس، تاکسی و تاکسی ون در این ایام وظیفه جا‌به‌جایی مسافران را بر عهده دارند.

وی به افزایش پسماندهای شهری در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری از طریق توزیع کیسه‌های زباله خودرویی در ورودی پارک‌ها و مراکز اسکان زائرین و همچنین در داخل پک‌های اهدایی در زمینه کنترل پسماندهای شهری وظیفه خود را انجام می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهردار قم به ایجاد سطل‌های تفکیک 3 گانه در داخل بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: 270 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه شهری در سطح شهر فعال هستند و تا این لحظه شاهد شهری پاک و تمیز بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: 3 هزار نفر از نیروهای خدماتی، فضای سبز و ستادهای خدمات رسانی شهرداری در سطح مناطق 8 گانه و پیرامون حرم و مسجد جمکران در این ایام مشغول خدمت رسانی به زائرین هستند.

معاون خدمات شهری شهردار قم عنوان کرد: با توجه به تلاش و حضور همکاران تاکنون توانسته‌ایم رضایت حداکثری زائران را داشته باشیم.

وی به رعایت شئون ایام فاطمیه در همه زمینه‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: حتی در رنگ آمیزی شهری از رنگ‌های سبز و سیاه و پرچم ایران استفاده شده است و در تزیین سفره‌های هفت سین در ورودی‌های شهری نیز شئونات این ایام حفظ شده است.

معاون خدمات شهری شهردار قم به کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اکیپ‌های 16گانه کنترل تخلفات شهری و همچنین نیروی انتظامی و بهزیستی در ورودی‌ها و همچنین سطح شهر در زمینه کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد شهری ایمن و افزایش ضریب امنیت شهر 230 نفر از پرسنل آتش نشانی در قابل اکیپ‌های خودرویی و عملیاتی و پیاده به همراه 66 دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی و 33 دستگاه موتورهای آتش‌نشانی مجهز به EST در مراکز اسکان زائرین و ورودی‌های شهر و همچنین پیرامون حرم و جمکران به طور شبانه‌روزی مشغول انجام وظیفه هستند.

انتهای پیام/2258/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول