اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نوشهر خبر داد

جمع‌آوری روزانه 220 تن زباله در نوشهر

شهردار نوشهر گفت: با توجه به ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران در حوزه شهرستان نوشهر حجم تولید زباله از 100 تن به 220 تن در روز افزایش یافت.

جمع‌آوری روزانه 220 تن زباله در نوشهر

فرهاد بنی شیخ‌الاسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر اظهار داشت: از 29 اسفند 92 تا پنجم فروردین 93 هر روز به‌طور مستمر با چهار دستگاه خودروی سنگین و 23 خودروی نیمه‌سنگین عملیات جمع‌آوری و حمل زباله‌ها در محدوده قانونی شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد 120 نیروی خدماتی در ایام نوروز در نوشهر فعال هستند افزود: با توجه به ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران در حوزه شهرستان نوشهر حجم تولید زباله از 100 تن به 220 تن در روز افزایش یافت.

شهردار نوشهر اظهار کرد: در منطقه تفریحی و توریستی سیترا نیز با قرار دادن یک واحد کیوسک از سوی شهرداری، کار خدمات‌رسانی به‌طور 24 ساعت شبانه‌روز با 12 نیروی خدماتی ویژه سیترا در این منطقه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز تعداد هزار و 500 دستگاه خودرو وارد منطق تفریحی و توریستی سیترا شدند که در این رابطه کیسه‌های ویژه جمع‌آوری زباله با طرح و آرم شهرداری نوشهر و طرح سیترا به‌طور رایگان در اختیار هر خودرویی که وارد این منطقه تفریحی می‌شود قرار داده می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: با برپایی چادر صحرایی از سوی شهرداری در مبادی شرقی شهرستان نوشهر در منطقه لتینگان و ساختمان بانک مرکزی نسبت به توزیع کیسه‌های ویژه جمع‌آوری زباله اقدام می‌شود و این در راستای پاکیزه نگه داشتن محیط زیست و فرهنگسازی بیشتر صورت می‌گیرد.

شیخ‌الاسلامی افزود: یک دستگاه خودرو هم از طرف شهرداری نوشهر برای سرکشی به بخش کجور اعزام می‌شود و در بخش مرکزی نوشهر نیز با همکاری اداره راه و شهرسازی و شورای بخش مرکزی نخاله‌های این محور جمع‌آوری و پاکسازی می‌شود.

وی بر لزوم توجه به موضوع مهم فرهنگسازی در راستای تفکیک زباله از مبدا تاکید و اظهار کرد: بیشتر زباله‌هایی که در این ایام تولید می‌شود زباله خشک است که قابل بازیابی به چرخه هستند اما به دلیل عدم تفکیک زباله از مبدا ، قابل بازیابی نیستند.

شهردار نوشهر درباره آخرین وضعیت احداث نیروگاه زباله‌سوز نوشهر گفت: بر اساس قراردادی که با پیمانکار این پروژه بسته شد قرار است سوله اول این نیروگاه با اعتبار 12 میلیارد ریال ظرف مدت شش ماه به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: تجهیزات این نیروگاه نیز براساس قول و قراری که کشور سازنده داد تیرماه 93 وارد کشور و شهرستان نوشهر می‌شود.

انتهای پیام/86019/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول