اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امشب صورت می‌گیرد

آغاز مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه در باشت

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه از امشب در باشت آغاز می‌شود.

آغاز مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه در باشت

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت ضمن تسلیت ایام شهادت جان‌سوز بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) به عموم شیعیان و مردم ولایت‌مدار شهرستان باشت اظهار کرد: به مناسبت ایام فاطمیه و بر اساس وظیفه دینی همه ما شیعیان اهل بیت و در راستای نشان دادن میزان ارادت و محبت خود به ائمه‌ معصومین (ع) از امشب به مدت پنج شب مراسم سوگواری شهادت دخت ‌نبی‌اسلام (ص) در باشت برگزار می‌شود.

امام جمعه باشت با بیان این‌که امسال ایام فاطمیه باید به شکلی باشکوه‌تر از پیش برگزار شود، گفت: تقارن عید باستانی نوروز و ایام فاطمیه فرصتی برای محک زدن میزان ارادت هر شیعه و مسلمانی است به اهل‌بیت عصمت و طهارت و مبادا مسلمانی در این ایام با سهل‌انگاری و غفلت از مراسم معنوی و روح‌بخش دور شده و یا رفتارهای ضددینی انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: از روز گذشته سراسر شهر سیاه‌پوش شده و مساجد آماده پذیرایی از عزاداران حضرت فاطمه الزهرا (س) هستند و در همین خصوص از عموم مردم عزادار شهرستان خواستاریم در این مجالس به صورت خودجوش حضور یافته و همچون سال گذشته استقبال خوبی از این مراسم نشان دهند.

عبودی خاطرنشان کرد: به جهت رضایت و استقبال مردم باشت از مراسم عزاداری در این شهرستان، به‌خصوص در ایام محرم و فاطمیه در کنار مراسم عزاداری که در مساجد برگزار می‌شود، مراسم عزاداری شهرستانی در سالن شهید رجائی این شهرستان نیز از امشب به مدت پنج شب و راس ساعت 20:30 برگزار خواهد شد. 

انتهای‌پیام/82017/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول