اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت می‌گیرد

اجرای 65 برنامه مصوب بنیاد شهید در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای 65 برنامه مصوب توسط بنیاد شهید در زنجان طی سال‌جاری خبر داد.

اجرای 65 برنامه مصوب بنیاد شهید در زنجان

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال‌جاری برنامه‌های مصوب بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در سال‌جاری مصوب شده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رویکردهای مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌هایی به منظور ترویج این فرهنگ غنی تنها ادای دین به شهدا و جامعه ایثارگری استان زنجان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای باقی مانده ساماندهی مزارهای شهدای استان خبر داد و یادآور شد:‌ تاکنون 79 درصد مزارهای استان ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین ساماندهی مزارهای شهدای استان 79 درصد است، افزود: استان در این زمینه از استان‌های پیشتاز است.

* اجرای مطلوب طرح سپاس در زنجان

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح سپاس از دیگر رویکردهای بنیاد شهید استان محسوب می‌شود، ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر این طرح با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر ضرورت استفاده همه ایثارگران از خدمات نظام تاکید کرد و اذعان داشت: باید با ارائه خدمات مطلوب ایثارگران از نهادهای دولتی راضی‌تر باشند.

نیک‌بخش با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از حوزه‌های تاثیرگذار بنیاد، اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه یادواره‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود که امسال هم این یادواره‌ها برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به همکاری بخش‌های مختلف برای برگزاری یادواره‌های شهدا، ادامه داد: اصناف، سپاه، بسیج و اصحاب رسانه در برگزاری این یادواره‌ها سهم بسزایی داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در سال‌جاری برنامه‌های بزرگداشت شهدا در استان زنجان برگزار می‌شود، ابراز داشت: در سال گذشته با توجه به محدودیت‌های مالی همه یادواره‌ها به همت دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

* نیاز جامعه امروز گرامیداشت یاد و خاطره شهداست

نیک‌بخش با بیان اینکه نیاز جامعه امروز گرامیداشت یاد و خاطره شهداست، یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند تنها قدردانی از ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی‌های رزمندگان و شهدا باشد.

وی با اشاره به تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با همکاری صدا و سیما در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان داشت: در سال‌جاری نیز برنامه‌ریزی لازم برای تولید برنامه‌های با محتوا انجام می‌شود.

این مسئول برنامه‌های این حوزه را در سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز در قالب سی‌دی، کتاب و کتابچه انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ارائه تسهیلات از سوی صندوق‌ شاهد را از دیگر برنامه‌های بنیاد عنوان کرد و افزود: در قالب این صندوق تسهیلات بدون کارمزد به ایثارگران پرداخت می‌شود.

نیک بخش با بیان اینکه این صندوق از معدود صندوق‌های کشوری است که بدون ضامن و تنها با تکمیل کردن فرم تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه می‌کند، ادامه داد: صندوق شاهد در سال 74 تاسیس شده است و در حال حاضر نیز خدمات لازم را ارائه می‌کند.

وی بر ضرورت تکریم و سپاسگزاری از خانواده‌های ایثارگران تاکید کرد و تصریح کرد: برای اعتلای نظام اسلامی باید از ایثارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام/73003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول