اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی کرمان خبر داد

اجرای طرح ویژه ترافیکی پلیس کرمان در روز طبیعت

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پلیس راه استان در روز 13 فروردین به منظور حفظ سلامت مسافران و رانندگان، طرح ویژه ترافیکی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

اجرای طرح ویژه ترافیکی پلیس کرمان در روز طبیعت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا ناظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تدابیر فرماندهی انتظامی استان کرمان، پلیس‌راه استان در روز 13 فروردین به منظور حفظ سلامت مسافران و رانندگان در سفر، طرح ویژه ترافیکی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

وی افزود: در این طرح واحدهای انتظامی، پلیس راهور و یگان‌های تکاوری و گشت‌های هوایی، پلیس راه را در ایجاد امنیت ترافیکی یاری می‌کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: با توجه به وجود مناطق خوش آب و هوا در نقاط مختلف استان و حضور مردم در روز طبیعت در این مناطق، تجارب سال‌های گذشته نشانگر این موضوع بوده که برخی از محورها با حجم ترافیک سنگینی مواجه شده و محدودیت‌های ترافیکی در این محورها اعمال می‌شود.

ناظری خاطر نشان کرد: محور انار، شهربابک - سیرجان به سمت بندرعباس و بالعکس، سیرجان - بافت و بالعکس، جیرفت - بندرعباس و بالعکس، بم - دهبکری و بالعکس، جیرفت - دلفارد و بالعکس، ساردوئیه - راین و بالعکس، کرمان – شهداد و بالعکس، کرمان - کوهپایه و بالعکس، کرمان - راور به سمت دیهوک و بالعکس محورهایی هستند که شامل طرح می‌شوند.

وی عنوان کرد: تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا  24 روزهای 12، 13، 14 و 15 فروردین ماه 93 در این محورها ممنوع است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: حمل مسافر در قسمت بار وانت‌ و کامیونت و کامیون‌های باربری برابر مقررات ممنوع بوده و جریمه‌ای برای راننده به همراه دارد، ضمن اینکه تا پیاده شدن مسافران از ادامه حرکت این خودروها ممانعت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: حمل مسافر در کابین حمل بار خودروهای باربری بسیار خطرآفرین است، زیرا به دلیل ویژگی خاص این وسایل نقلیه مسافران هیچ‌گونه تکیه‌گاهی نداشته و با کوچکترین تغییر حالت یا واژگونی، مسافران از داخل خودرو به بیرون پرتاب می‌شوند و حوادث دلخراشی را رقم می‌زنند.

وی خاطر نشان کرد: برخورد با خودروهای باربری که اقدام به حمل مسافر می‌کنند همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، اما به علت نزدیک شدن به روز 13 فروردین‌ماه و احتمال افزایش این تخلف در این روز با جدیت با رانندگان خودروهای باری حامل مسافر برخورد می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: رانندگان وسایل نقلیه سنگین از تردد در محورهای شلوغ در روز 13 فروردین‌ماه خودداری کرده، ضمن اینکه پلیس در روز طبیعت از تردد موتورسیکلت‌ها در محورهای برون‌شهری جلوگیری می‌کند.

ناظری گفت: رانندگانی که در روز آخر تعطیلات نوروز در جاده‌های استان تردد می‌کنند صبر و حوصله، رعایت قوانین و همکاری با پلیس را در اولویت سفر خود قرار دهند و با اجتناب از سرعت و سبقت‌های حادثه‌ساز سفر خوبی را برای خود رقم بزنند.

انتهای پیام/80020/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول