اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

مجوز 98 خانه قرآنی شهری در قم صادر شده است

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از صدور مجوز 98 خانه قرآنی شهری در سال گذشته خبر داد.

مجوز 98 خانه قرآنی شهری در قم صادر شده است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف دارالقرآن اظهار کرد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه مهم‌ترین هدف دارالقرآن بوده و همچنین آشنایی با سبک زندگی قرآنی در جامعه توسط این نهاد پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی دارای محورهای آموزشی، تبلیغاتی و حمایتی و نظارتی است، گفت: 16 دوره تربیت معلم و متخصص قرآن در سال گذشته برگزار شد که در هر دوره به طور میانگین 20 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: بیش از 200 کلاس عمومی آموزش قرآن کریم در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید سطح یک و سطح دو برگزار شد.

وی عنوان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزش صوت و لحن از جمله کلاس‌های تخصصی است که در سال گذشته دو دوره کلاس آموزشی در این زمینه برگزار شد.

عظیمی یادآور شد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن ویژه مقطع پیش دبستانی از برنامه‌های دیگر دارالقرآن بوده که 200 نفر در 10 دوره تربیت مربی قرآن شرکت کردند.

وی ادامه داد: دوره‌های تفسیر قرآن در 50 مسجد استان قم با همکاری ائمه جماعت مسجد در سال گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه ترویجی دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی عنوان داشت: برگزاری 20 محفل انس با قرآن، مسابقات قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان از دیگر برنامه‌های ترویجی است.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم در سال گذشته برگزار شد و بالغ بر 200 نفر در این طرح شرکت کردند.

وی با اشاره به فعالیت دارالقرآن در زمینه چاپ و نشر گفت: مجوز چاپ و نشر بیش از یک میلیون قرآن در سال گذشته صادر شده است.

عظیمی یادآور شد: مجوز 98 خانه قرآن شهری و 30 خانه قرآنی روستایی صادر شده و مراحل ثبت بیش از 10 موسسه قرآنی طی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی غرفه‌های قرآنی به مناسبت‌های مختلف در سطح شهر و معابر عمومی و برگزاری مسابقات حضوری ویژه نونهالان و نوجوانان با عنوان قرآن بخوان جایزه بگیر از برنامه‌های دیگر دارالقرآن است.

انتهای پیام/78003/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول