اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قزوین مطرح کرد

ثبت نام 53 هزار قزوینی در نهضت ملی حفظ قرآن کریم

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین از ثبت نام بیش از 53 هزار نفر از استان قزوین در نهضت ملی حفظ قرآن کریم خبر داد.

ثبت نام 53 هزار قزوینی در نهضت ملی حفظ قرآن کریم

محرم ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص اقدامات، برنامه‌ها و وظایف حوزه متبوع خود اظهار کرد: سال گذشته 53 هزار و 148 نفر برای شرکت در نهضت ملی حفظ قرآن کریم در سامانه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این طرح برای دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرایی می‌شود، افزود: سهمیه استان قزوین در این طرح به صورت 16 درصد دانش‌آموز و چهار درصد فرهنگیان است که در این استان شرکت 21 درصد از دانش‌آموزان و 23 درصد از فرهنگیان استان قزوین محقق شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: این طرح دو سال متوالی در استان قزوین در مراحل آموزشگاهی، منطقه و استانی برگزار شده و شرکت کنندگان گواهینامه پایانی خود را دریافت کرده‌اند.

ملایی تصریح کرد: در سال تحصیلی 91-90 نیز تعداد 47 هزار و 728 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان قزوین برای شرکت در نهضت ملی حفظ قرآن کریم در سامانه ثبت نام کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای فعالیت مدارس قرانی و مدارس برنامه‌ای، برگزاری جلسات تفسیر ویژه فرهنگیان در دو بخش کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان و کارکنان مدارس، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی و مسابقات قرآن فرهنگیان از اقداماتی است که در حوزه کارشناسی قرآن به اجرا در می‌آید.

وی همچنین برگزاری دوره‌های تلاوت و ختم قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن، طرح نغمه‌های نورانی در مدارس و شرکت دانش آموزان در مسابقات درس‌هایی از قرآن کریم را بخش دیگری از اقدامات این بخش در آموزش و پرورش استان قزوین برشمرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین بر اساس وظایف تعریف شده، همه ساله برنامه‌هایی را به منظور اشاعه و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در میان دانش‌ آموزان و فرهنگیان برنامه‌ریزی و برای اجرای آن تلاش می‌کند که فعالیت‌های یاد شده تنها بخشی از آن است.

ملایی بیان کرد: این اداره در طول سال تحصیلی علاوه بر بخش عمومی، برنامه‌های خود را در سه بخش؛ کارشناسی قرآن، کارشناسی نماز و کارشناسی عترت به اجرا در می‌آورد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: در بخش عمومی که شامل ارزیابی ستاد اقامه نماز استان از دستگاه‌ها، ارزیابی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش و رتبه‌بندی استان در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز می‌شود، قزوین توانسته است رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین که در سال گذشته رتبه هفدهم را در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دارا بود، در سال جاری با شش پله صعود توانست به رتبه یازدهم این مسابقات در کشور دست یابد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: همچنین این اداره کل تابستان 92 سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی را به اجرا درآورد و به همین دلیل مسئولان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی که تابستان سال جاری میزبان این مسابقات هستند، به منظور تبادل تجربیات در زمینه برگزاری مسابقات، مدتی پیش به قزوین سفر کردند.

انتهای پیام/77011/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول