اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

اقدامات امدادگران هلال‌احمر در طرح نوروزی شایسته تقدیر است

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: اقدامات امدادگران هلال‌احمر در طرح نوروزی شایسته تقدیر است.

اقدامات امدادگران هلال‌احمر در طرح نوروزی شایسته تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، سیداحسن علوی پیش از ظهر امروز در بازدید از چادرهای نوروزی در دیواندره و پایگاه جمعیت هلال‌احمر در شهر زرینه اظهار داشت: هلال‌احمر در امر مدیریت بحران، اولین نهادی است که وارد عمل می‌شود و آخرین گروهی است که پس از برقراری ثبات و آرامش در مناطق آسیب‌دیده خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده حس انسان‌دوستی و وظیفه‌شناسی تلاشگران بی‌ادعای این نهاد مردمی است.

علوی در بازدید از چادرهای نوروزی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان دیواندره در جمع خبرنگاران افزود: شاید در نگاه اول به نظر برسد که خدمات ارائه شده در این جمعیت مردم نهاد کار آسانی است، ولی واقعیت این است که وظیفه تلاشگران عرصه امداد و نجات امری بسیار مهم و حیاتی در راستای نجات جان انسان‌هاست و کاری بسیار سخت و پیچیده است.

وی زحمات و تلاش‌های امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر به خصوص در راستای اجرای طرح نوروزی را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: انعکاس زحمات این تلاشگران وظیفه تمامی دست‌اندرکاران است تا بتوانیم گوشه‌ای از زحمات و فداکاری‌های این عزیزان را جبران کنیم.

علوی از پیگیری اختصاص یک فروند هلی‌کوپتر به استان کردستان خبر داد و گفت: از طریق رئیس هلال‌احمر کشور اختصاص یک فروند هلی‌کوپتر به استان کردستان را پیگیری کرده‌ام و اقدامات اولیه انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان نیز در بازدید از پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی در دیواندره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 25 پست راهنمای مسافران در همه شهرستان‌ها در مبادی ورودی و خروجی و در داخل شهرها دایر شده است که توزیع نقشه‌های اماکن اقامتی و سیاحتی و هر آنچه مورد نیاز مسافران است، به آنها ارائه می‌دهند تا سفری با کمترین دغدغه را داشته باشند.

حسن خدابنده‌لو با اشاره به شعار امسال طرح امداد نوروزی گفت: امسال این طرح با نام طرح ملی "ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی" و با شعار "بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم" در استان کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و در حال اجراست.

وی به فعالیت‌های اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کردستان در قالب اجرایی کردن این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: یک‌هزار و 900 نفرروز از اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان در قالب این طرح مسافران نوروزی را راهنمایی می‌کنند.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در قالب این طرح خدمات متنوع فرهنگی، مذهبی و بهداشتی به مسافران نوروزی ارائه می‌شود، بیان کرد‌: ارائه بروشورهایی در رابطه با نقشه و کروکی راه‌ها، اماکن تفریحی و گردشگری شهرها از جمله خدماتی است که به مسافران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار ایستگاه‌های راهنمایی مسافران نوروزی 17 خیمه اقامه نماز نیز برپا شده است، بیان کرد: اهمیت به امر بسیار مهم اقامه نماز اول وقت، دلیل اصلی برپایی این خیمه‌هاست که سال گذشته این اقدام با استقبال خوبی مواجه شد و امسال نیز تداوم یافت.

انتهای پیام/79005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول