اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل هزینه‌کرد زکات صورت گرفت

پرداخت 412 فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند در کردستان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: سال گذشته 412 فقره جهیزیه از محل جمع‌آوری زکات تهیه و به نوعروسان زیرپوشش این نهاد در استان اهدا شده است.

پرداخت 412 فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، هیوا رحیمی امشب در دیدار دبیر شورای زکات کشور با ائمه جمعه و جماعات و مسئولان شورای زکات شهرستان مریوان، اظهار داشت: 412 فقره جهیزیه با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 794 میلیون ریال از محل جمع‌اوری زکات به نوعروسان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد در سطح استان در سال گذشته پرداخت شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: احداث، مرمت و تعمیر 80 واحد مسکن نیازمندان، پرداخت 147 فقره هزینه درمانی و پرداخت 301 مورد کمک هزینه تحصیلی از محل جمع‌آوری زکات در سال گذشته در این استان انجام شده است.

به گفته رحیمی، 234 مورد کمک هزینه برای طلاب اهل سنت و 515 فقره کمک موردی به نیازمندان مددجو نیز در سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات در سطح استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اجرای 275 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری و معادل‌سازی زکات در شهرها و روستاهای سطح استان طی سال گذشته تصریح کرد:‌ اجرای این پروژه‌های عمرانی نقش بسزایی در رفع مشکلات نیازمندان و سایر اقشار جامعه داشته است.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، تلاش در راستای توسعه و ترویج بیش از پیش پرداخت زکات در سطح استان از مهم‌ترین اولویت‌های شورای زکات بوده و خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

رحیمی نقش عاملین و مروجین زکات در ترغیب و تشویق مردم به اجرای این فریضه الهی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در حال حاضر 2 هزار و 100 نفر عامل زکات، 140 مبلغ و 11 روحانی تمام وقت در سطح استان در زمینه جمع‌آوری و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات با دبیرخانه شورای زکات همکاری دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از زکات به عنوان بستر تحقق عدالت اجتماعی و حذف فقر از جوامع اسلامی نام برد و گفت: پرداخت زکات یکی از راه‌های رستگاری انسان است که خداوند متعال در قرآن مسلمانان را به ادای نماز تاکید نموده است.

وی در پایان مشارکت مردم کردستان در برنامه‌های امداد به ویژه در زمینه پرداخت زکات را قابل تقدیر دانست و گفت: استان کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات از استان‌های برتر کشور است.

انتهای پیام/79002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول