اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه اول سفرهای نوروزی رقم خورد

کاهش 13 درصدی فوت ناشی از تصادف در جاده‌های اصفهان

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در نیمه اول سفرهای نوروزی امسال سه نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل در جاده‌های این استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند و 13 درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

کاهش 13 درصدی فوت ناشی از تصادف در جاده‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، رضا رضایی اظهار داشت: براساس آخرین آمارهای به دست آمده در دور اول سفرهای نوروزی، 17 فقره تصادف فوتی در سطح جاده‌های استان رخ داد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت، 20 نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که البته این رقم نیز در مقایسه با سال گذشته 13 درصد کاهش داشته و امسال سه نفر کمتر از سال قبل کشته شدند.

رضایی، علت بیشتر تصادفات قوتی به وقوع پیوسته در سطح جاده‌های استان را سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی، انحراف به چپ ناگهانی، عدم توجه به جلو و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عنوان کرد.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که چه تخلفی در صدر تخلفات رانندگی و در کدام مسیر استان بوده است، عنوان داشت: بر اساس گزارش‌های به دست آمده بیشترین تخلف ارتکابی رانندگان سرعت غیر مجاز و بیشتر هم در مسیر آزاد راه امیرکبیر بوده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: رقم قابل توجه کاهش تلفات انسانی در نیمه اول سفرهای نوروزی در حالی رخ داده که حجم ترددهای امسال 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و امسال تعداد بیشتری وارد جاده‌های استان شده و یا از آن عبور کردند.

رضایی، افزایش دوربین‌های الکترونیکی ثبت تخلفات در جاده‌ها، نظارت دقیق پلیس در نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان، احداث ایستگاه‌های امنیت و سلامت و برخورد قاطع و بدون اغماض با سرعت و توقیف خودروهای با خلافی بیش از یک میلیون تومان، اطلاع رسانی سریع و به موقع به مردم از وضعیت جاده‌ها و افزایش فرهنگ عمومی رانندگان را از عوامل کاهش تلفات انسانی در نیمه اول سفرهای نوروزی امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول