اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی آمل خبر داد

اقامت 43 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در آمل

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل از اقامت 43 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در سطح این شهرستان خبر داد.

اقامت 43 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در آمل

محمدرضا شیدفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل بیان داشت: مسافرت‌های نوروزی معمولا در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به دیگر ایام سال بیشتر بوده و مردم در این روزهای نخستین سال جدید برای استفاده از طبیعت، آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های تفریحی رو به سفر می‌آورند.

وی آمل را یکی از دروازه‌های مهم ورودی به شمال کشور و مازندران دانست و گفت: از روز نخست سال جدید تا ششم فروردین 93 حدود 43 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در زائرسراها، هتل‌ها، مدارس، هتل آپارتمان و دیگر امکان سطح این شهرستان اقامت کردند.

شیدفر اوج اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در آمل را روز ششم فروردین ماه امسال با تعداد هفت هزار و 971 گردشگر نام برد.

به گفته این مسئول، با پایان دور نخست مسافرت‌های نوروزی و آغاز دور دوم سفر رفته رفته بر تعداد اقامت مسافران در این شهرستان افزوده می‌شود به‌طوری که در روزهای چهارم، پنجم و ششم عید امسال بالاترین اقامت را شاهد بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل بیان داشت: مسافران و گردشگران زیادی از محور مواصلاتی هراز که یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شوند در ایام تعطیلات نوروز وارد مازندران و شمال کشور شدند.

وی اذعان داشت: بخش لاریجان که یکی از بخش‌های کوهستانی و پرجاذبه مازندران محسوب می‌شود در همه ایام سال شاهد حضور گردشگران و مسافران است که این تعداد در تعطیلات نوروز به اوج خود می‌رسد.

شیدفر بیان داشت: وجود قله دماوند به عنوان نخستین اثر طبیعی به ثبت رسیده کشور، پارک ملی لار، چشمه‌های آب معدنی و آب گرم، آبشارهای زیبا نظیر آبشار شاهاندشت، نقش برجسته شکل شاه، قلعه ملک بهمن و غارهای دست‌کند کافر کلی، دشت شقایق و رودخانه هراز از جاذبه‌های گردشگری است که مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

انتهای پیام/86012/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول