اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خبر داد

اجرای تورهای خانوادگی طبیعت‌گردی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی را با همکاری کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی اجرا می‌کنیم.

اجرای تورهای خانوادگی طبیعت‌گردی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی رحمانی‌موحد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت، بحث مربوط به سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های بین‌راهی، مصوبه دولت گذشته است که محقق نشد و برخی از این مراکز هم که ساخته شد بهره‌بردار مشخصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از کارهایی که سازمان میراث انجام می‌دهد این است که در این پروژه‌ها بازبینی صورت گیرد تا پروژه‌هایی که در این لیست بوده ساماندهی شود، گفت: این مراکز باید با مشارکت بخش خصوصی ساماندهی شود و کیفیت و کمیت این مراکز، محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران به واسطه نزدیک بودن به تهران و جذابیت‌های طبیعی می‌تواند هدف برنامه‌ریزی برای بسته‌های سفر و تور حتی به صورت یک روزه باشد و این مسئله از مواردی است که ما هم مورد توجه قرار دادیم، افزود: تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی را با همکاری کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی اجرا می‌کنیم و حسن آن این است که خانواده‌ها با وسایل شخصی اما تحت برنامه منسجم حرکت کرده و نقطه را برای بازدید، برنامه‌ریزی می‌کنند.

رحمانی‌موحد ادامه داد: مازندران می‌تواند هدف این طرح باشد، سازمان میراث کشور برای این منظور بسته‌های سفر ترکیبی را به صورت طبیعت‌گردی و میراث فرهنگی در دست دارد.

وی اظهار داشت: سیاست‌های ما تشویق خانواده‌ها به انجام سفر با تورهای جمعی است تا افراد از جذابیت‌ها بهره‌گیری کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه امسال آمار مسافران را بر اساس نفرشب و اقامت محاسبه می‌کنیم نه بر اساس تردد خودروها، ادامه داد: این تحول و تغییری است که نسبت به سال‌های گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته آمار ورود و خروج مسافران براساس تردد و نفرسفر بود که اشکالات فراوانی داشت و از پایه علمی برخوردار نبود و برنامه‌ریزی‌ها را به اشتباه می‌انداخت، تصریح کرد: البته ما آماری به نام آمار پنهان هم داریم که در مازندران هم از درصد بالایی برخوردار است و باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا با مکانیزمی، واحدهای املاک، شهرداری‌ها و ... تنظیم کنیم تا بتوانیم گردشگرانی که به منازل دوستان، اقوام و یا ویلای خودشان می‌روند را هم احصا کنیم چون این آمار هم حجم بزرگی است.

انتهای پیام/86007/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول