اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی تئاتر

تماشای تئاتر برای خبرنگاران کردستانی رایگان شد

همزمان با روز جهانی تئاتر و برای نخستین بار در کشور طی تفاهمنامه‌ای بین انجمن هنرهای نمایشی کردستان و سرای روزنامه‌نگاران این استان تماشای همه اجراهای عمومی تئاتر برای خبرنگاران رایگان اعلام شد.

تماشای تئاتر برای خبرنگاران کردستانی رایگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز و طی نشستی مشترک بین رئیس انجمن هنرهای نمایشی و مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان زمینه‌های تعامل هرچه بیشتر بین اصحاب رسانه و فعالان حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان در این نشست از رسانه‌ها و فعالان این حوزه به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های هنرمندان استان نام برد و اظهار داشت: هنر والاترین رسانه برای انتقال پیام بوده و بدون شک هنر نمایشی و هنر رسانه‌ای در کنار همدیگر می‌توانند در ترویج مبانی فرهنگی و ارزشی در جامعه بزرگترین سهم را ایفا نمایند.

عبید رستمی افزود: تئاتر نقش مهمی در التیام ناراحتی‌های بشری داشته و امیدواریم بتوانیم با فعالیت در این عرصه امید را در بین تمامی آحاد مردم زنده نگهداریم و آنان را به آینده‌ای روشن برای تعالی و عزت روزافزون امیدوار نماییم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان تصریح کرد: در سال جدید که فرهنگ به عنوان یکی از پایه‌های نامگذاری امسال معرفی شده‌ است، امیدواریم شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان باشیم و مردم فهیم و هنردوست کردستان از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی بیشترین استقبال را نمایند.

رستمی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 360 اجرای عمومی در قالب 75 نمایش در سطح استان انجام شد و بیش از 20 هزار نفر نیز از این اجراها استقبال کردند و امید است در سال‌جاری نیز در سایه حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات شهرستانی ارشاد شاهد گسترش اجراهای عمومی در استان باشیم و این مهم را به عنوان رویکرد اصلی در سال 93 پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین از فراهم‌کردن زمینه برگزاری جشنواره تئاتر کردی سقز، سومین جشنواره تئاتر طنز دیواندره، نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان، تئاتر بین‌المللی خیابانی مریوان و تئاتر استانی به عنوان برنامه‌های مهم دفتر انجمن‌ هنرهای نمایشی استان در سال 93 خبر داد.

رستمی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی گروه‌های نمایشی در سال گذشته 24 گروه در استان مجوز فعالیت یکساله دریافت کردند و با توجه رویکرد جدید دفتر هنرهای نمایشی وزارت ارشاد پرونده‌های گروه‌های نمایشی استان برای سطح‌بندی در سه سطح به تهران ارسال شده است که طی ماه‌های آینده این سطح‌بندی‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در سایه تعامل همه جانبه با اصحاب رسانه در استان شاهد بازتاب فعالیت‌های هنری در حوزه هنرهای نمایشی استان بوده‌ایم و هر ساله در ایام و مناسبت‌های مختلف و در قالب کمیته‌های اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر استانی، تئاتر کردی سقز و سایر رویدادهای هنری این حوزه شاهد همکاری و همراهی قابل تقدیر خبرنگاران استان بوده‌ایم.

رستمی خاطر نشان کرد: ارتباط هرچه بیشتر فعالان عرصه هنرهای نمایشی با اصحاب‌رسانه و بازتاب تلاش‌ها در این حوزه با قلم شیوای آنان می‌تواند نقش بسزایی را در تقویت فعالیت‌های مرتبط با هنرهای نمایشی در سطح استان ایفا نماید لذا با تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت این ارتباط تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: در سال 92 و در مجموعه تئاتر شهر و پس از آخرین اجرای عمومی گروه‌های نمایشی استان شاهد برپایی نشست‌های نقد و بررسی با حضور اصحاب‌رسانه، هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه هنرهای نمایشی بودیم که با توجه به رصدهای به عمل آمده این نشست‌ها تأثیر بسزایی را در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های عرصه هنرهای نمایشی استان به جای گذاشته است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان تصریح کرد: بدون شک با توجه به امکانات و فضای موجود در سرای روزنامه‌نگاران استان در مجتمع فرهنگی هنری فجر می‌توانیم در برگزاری نشست‌های خبری پیش از اجرای عمومی گروه‌های نمایشی و معرفی فعالان این عرصه از خدمات رسانه‌های استان بهره‌مند شویم.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان نیز از آمادگی این دفتر برای برگزاری نشست‌های خبری ویژه گروه‌های نمایشی در قبل از اجراهای عمومی و نشست، تحلیل و بررسی آثار ارائه شده پس از اجرای عمومی خبر داد.

خبات ساعدی افزود: با توجه رسالت‌های آموزشی و پژوهشی سرای روزنامه‌نگاران می‌توانیم مشاوره‌های رسانه‌ای را با بهره‌مندی از توانمندی اعضای تحصیلکرده حوزه ارتباطات و رسانه استان به هنرمندان عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی ارائه کنیم و در معرفی توانمندی‌های گروه‌های هنری در شهرستان‌های استان به انجمن کمک نماییم.

ساعدی خاطر نشان کرد: براساس توافق به عمل آمده بین انجمن هنرهای نمایشی استان و سرای روزنامه‌نگاران از این تاریخ به بعد همه خبرنگاران استان با ارائه کارت خبرنگاری می‌توانند از اجراهای عمومی در تئاتر شهر سنندج و سایر سالن‌های نمایش در سطح استان به صورت رایگان بهره‌مند شوند و گروه‌های نمایشی سطح استان نیز برای معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های خود با هماهنگی با دفتر سرای روزنامه‌نگاران می‌توانند نشست‌های خبری قبل و بعد از اجراهای عمومی داشته باشند.

انتهای پیام/79006/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول