اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره میراث فرهنگی کامیاران خبر داد

اجرای تئاتر خیابانی برای مسافران نوروزی در کامیاران

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کامیاران از اجرای تئاتر خیابانی توسط گروه هنرمندان در خیابان اصلی این شهر برای مسافران نوروزی خبر داد.

اجرای تئاتر خیابانی برای مسافران نوروزی در کامیاران

اسکندر قلعه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران، اظهار کرد: با توجه به ورود مسافران و گردشگران به این شهرستان با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران و اداره میراث فرهنگی، تئاتر خیابانی گروه هنرمندان در خیابان اصلی این شهر برای مسافران و گردشگران اجرا می‌شود.

وی افزود: در این شهرستان دو نمایشگاه صنایع‌دستی برپا شده که یکی از این نمایشگاه‌ها در ورودی شهرستان با 20 غرفه صنایع‌دستی و دیگری در روستای هدف گردشگری شهرستان پالنگان با 15 غرفه صنایع‌دستی است.

به گفته وی، این نمایشگاه‌ها با هدف تامین و توزیع سوغات، غذای محلی و لباس محلی برای مسافران و گردشگران برپا شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کامیاران با اشاره به فعالیت 10 مرکز اسکان در سطح شهرستان اظهار کرد: این مراکز به صورت شبانه‌روزی برای بازدید علاقمندان باز است.

قلعه تصریح کرد: تعدادی خانه استیجاری نیز در روستای هدف گردشگری پالنگان برای اسکان مسافران نوروزی فعال و به مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

وی به وجود سه منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از 184 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد که 74 آثار از این تعداد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتیبه‌ تنگیور با قدمت 3 هزار و 500 ساله از برجسته‌ترین آثار ثبت شده کامیاران است که هر ساله جمع زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جذب می‌کند.

وی در مورد میزان ورود گردشگران در طول سال‌ گذشته به این شهرستان افزود: در سال 92 بالغ 157 هزار و 476 مسافر و گردشگر به کامیاران ورود پیدا کرده‌اند.

به گفته مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کامیاران، در سال گذشته در زمینه ورود مسافرین 80 درصد و اقامت‌ها 63 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته‌ است.

قلعه با اشاره به فعالیت یک مسافرپذیر با قدمت 20 سال در این شهرستان گفت: به منظور ارتقای هرچه بهتر خدمات این مسافرپذیر به صورت مستمر بازدیدها و رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

شهرستان کامیاران به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و طبیعت بکر و همچنین داشتن کتیبه تاریخی تنگی‌ور، روستای هدف گردشگری پالنگان و غیره هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران در ایام نوروز و تعطیلات تابستان است.

انتهای پیام/79002/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول