اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

باشت سرزمین رویایی تو را می‌خواند + تصاویر

شهرستان باشت به دلیل موقعیت جغرافیایی، مناطق بکر، تاریخی، طبیعت سرسبز در ایام نوروز به دلیل آب و هوای مطبوع پذیرای خیل عظیم مهمانان نوروزی است.

باشت سرزمین رویایی تو را می‌خواند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، شهرستان نوپای باشت به قدمت تاریخ کهن سرزمینی به مساحت 2 هزار و 981 کیلومتر مربع در جنوب شرق استان کهگیلویه و بویراحمد و در 45 کیلومتری شهرستان گچساران واقع شده است که از شمال به یاسوج، از جنوب به گچساران، از شرق به نورآباد و از غرب به چرام و دهدشت می‌رسد.

خطه‌ای است از غیور مردان و شیر زنان لر زبان، مردمانی که در طول تاریخ به غیرت و مردانگی یکه‌تاز بوده و از جمله سرمایه‌های انسانی مقتدر استان کهگیلویه و بویراحمد و میهن اسلامی محسوب می‌شوند.

شهرستان باشت به عنوان یکی از غنی‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بوده چرا که علاوه بر سرمایه‌های انسانی فراوان دارای طبیعتی بکر و مناطقی گردشگری عظیمی است که بسیاری از آن‌ها بر کهن بودن این دیار گواهی می‌دهند، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان دو گور و دو پا ،پل تاریخی بریم، مجموعه چهار صفحه خان‌احمد، سلسله قنات‌های شیخ حسن، آثار تاریخی و گردشگری شاه بهرام، قلعه بانو گشسب، ارتفاعات رونه اشکفت شاه پیچاب، سرو دو هزار و 770 ساله کوه لار و آسیاب‌های قدیمی باشت است.

شهرستان باشت در 45 کیلومتری شهرستان گچساران از جمله مناطق گرمسیری در استان محسوب می‌شود خطه‌ای که در روزهای پایانی زمستان تا اواسط فصل بهار همواره مورد استقبال بی‌نظیر گردشگران بوده و همواره پذیرای هزاران میهمان و گردشگر است.

وجود بقاع متبرکه امامزادگان فراوان در این شهرستان آن را به عنوان قطب بزرگ معنوی در استان معرفی می‌کند و در طول سال زائران بسیاری را به این مناطق فرا می‌خواند، از جمله امامزادگان این شهرستان امامزاده سید محمد ،امامزاده محمود، امامزاده شاه‌زینعلی، امامزاده سلطان محمود شاه، امامزاده سید شمس‌الدین، امامزاده سید محمد دشت‌لار، امامزاده سیدجلال‌الدین و امام‌زادگان سید فخرالدین احمد و زاد احمد در دشت عنا هستند که هر روزه زیارت‌گاه زائرانی از سراسر میهن اسلامی است.

از دیگر مواردی که باشت را در استان کهگیلویه و بویر احمد پیشرو سایرین کرده وجود زمین‌های عظیم و غنی کشاورزی است که تولیدات متنوع محصولات آن، باشت را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های کشاورزی و باغی استان معرفی می‌کند.

وجود 12 کوه بلند و قله مرتفع‌ چون خامی از دیگر موارد اقتدار این دیار کهن است که خودنمایی می‌کند.

 

 

================

گزارش از: سیده فوزیه احمدی

================

انتهای‌پیام/82017/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول