اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اراضی کشور هشدار داد

فعالیت غیرقانونی سودجویان با ارسال پیامک فروش زمین‌ در شمال کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: آگهی‌های تبلیغاتی فروش زمین‌های تفکیک شده دارای مجوز قانونی در استان‌های شمالی کشور به ‌صورت اینترنتی و حتی با ارسال پیامک‌ از جمله فعالیت‌های سودجویانه‌ای است که از سوی عده‌ای صورت می‌گیرد.

فعالیت غیرقانونی سودجویان با ارسال پیامک فروش زمین‌ در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، قباد افشار بعد از ظهر امروز در نشست با فرماندار نوشهر و مسئولان جهاد کشاورزی غرب مازندران که در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که این روزها سبب نگرانی‌های زیادی در بخش کشاورزی و اراضی قابل کشت است تخریب و ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز در اراضی کشاورزی مناطق روستایی و شهری مازندران است.

وی افزود: آگهی‌های تبلیغاتی فروش زمین‌های تفکیک شده دارای مجوز قانونی در بهترین نقاط استان‌های شمالی کشور به‌صورت اینترنتی و حتی با ارسال پیامک‌های انبوه از جمله موارد بارز و آشکار فعالیت‌های سودجویانه‌ای است که از سوی عده‌ای صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: عدم اجرای صحیح قانون، عدم برنامه‌ریزی هدفمند و عدم برخورد قاطعانه با افراد متخلف از عوامل اصلی فعالیت‌های سودجویانه افراد در حوزه اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: دولت همه ساله اعتباراتی را به بخش‌های مختلف به‌ویژه تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی اختصاص می‌دهد اما قسمت زیادی از این اعتبارات و تسهیلات در طرح‌های تعریف شده هزینه نمی‌شود.

وی سنددار کردن اراضی کشاورزی را از مفاد تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد کشور عنوان و تصریح کرد: حمایت از بخش تولید و اتخاذ تصمیماتی در این باره در راستای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی جزء اقدامات اساسی و جدی دولت است.

افشار به وجود اراضی در قطعات 10 هکتاری در مازندران و ضوابط ویژه آن اشاره کرد و گفت: بر این اساس هرگونه تغییرات غیرمجاز و ساخت و سازها که از سال 85 تا به امروز در قطعات 10 هکتاری انجام گرفته باشد برابر قانون باید از بین برود.

انتهای پیام/86019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول