اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موچش تاکید کرد

تقویت مبانی هویت‌بخش فرهنگی در جامعه

امام جمعه موچش خواستار تقویت مبانی هویت‌بخش فرهنگی در جامعه و توجه به ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی در بین جوانان شد.

تقویت مبانی هویت‌بخش فرهنگی در جامعه

ماموستا اقبال بهمنی در خصوص منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال 93 در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: غیرت دینی مردم مسلمان ایران همواره در برابر انواع دسیسه‌های ضد هویتی و ضد اسلامی دشمنان کارساز بوده و مردم مسلمان ایران در برهه‌های زمانی مختلف نشان‌ داده‌اند که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند تا آداب، سنن و مبانی هویت‌بخششان را خدشه‌دار کند.

وی افزود: تنوع قومی، مذهبی و تاریخ چندین‌ هزار ساله پر افتخار مردم ایران همگی ذخایری هستند که با هیچ معیار مادی قابل اندازه‌گیری نیستند.

بهمنی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی یک قرن اخیر غفلت‌های فراوانی در حوزه فرهنگ و حفاظت از ارزش‌های والای فرهنگ ایرانی اسلامی صورت گرفته و نکات منفی و ضدفرهنگی وارد جامعه شده است.

وی افزود: کم‌کاری صدا و سیما در این خصوص کاملاً مشهود بوده و باید این نهاد تأثیرگذار در سال 93 پیرو منویات عالمانه رهبری برای معرفی ذخایر فرهنگی و تقویت هویت ایرانی اسلامی جوانان تلاش نماید.

امام جمعه موچش خاطرنشان کرد: باید نکات منفی و غیرکاربردی در حوزه فرهنگ حذف شود و با دقت و انسجام هرچه تمام‌تر در بسیاری از حوزه‌ها بازنگری شود.

بهمنی افزود: با تقویت فرهنگ در جامعه مسیر توسعه سایر بخش‌ها فراهم می‌شود و بدون شک می‌توان گفت، توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نخواهد بود و برای تحقق این مهم نیز نیازمند عزمی ملی و مدیریتی جهادی هستیم.

وی اظهار داشت: شکستن تحریم‌ها، رفع عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌ها بدون مدیریت جهادی امکان‌پذیر نخواهد بود لذا از مسئولان و مدیران دولت یازدهم انتظار می‌رود با مدیریت صحیح منابع طبیعی و انسانی مسیر پیشرفت و ترقی کشور را فراهم نمایند.

بهمنی خاطرنشان کرد: باید بستر کار و فعالیت برای جوانان تحصیلکرده در جامعه فراهم شود و توانمندی‌ها و این نیروی غنی برای توسعه و تعالی ایران اسلامی به کار گرفته شود.

وی در پایان افزود: بهره‌مندی از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان دانشگاهی، روحانیون، علما و اساتید حوزه و دانشگاه از دیگر اموری است که باید مسئولان و تصمیم‌گیران جامعه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال‌جاری به کار گیرند.

انتهای پیام/79006/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول