اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سروآباد:

اقتصاد اسلامی فرهنگی موضوع مد نظر در شعار سال است

امام جمعه سروآباد گفت: اقتصاد اسلامی فرهنگی موضوع مد نظر در شعار سال است.

اقتصاد اسلامی فرهنگی موضوع مد نظر در شعار سال است

ماموستا سیداحمد سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بررسی شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد، پرداخت و گفت: اصولاً مسئله اقتصاد به 3 دسته تقسیم می‌شود.

وی این سه بخش را شامل اقتصاد اسلامی، اقتصاد سرمایه‌داری و اقتصاد اشتراکی یا کمونیستی ذکر کرد و گفت: هر کدام از این بخش‌ها واجد شرایط خاصی هستند.

امام جمعه سروآباد خاطرنشان کرد: اقتصاد کمونیستی چون بر پایه برنامه‌هایی غلط شکل گرفته بود از بین رفت، به گونه‌ای که گورباچف آخرین رئیس‌جمهور شوروی معتقد بود باید برنامه‌های اقتصادی "لنین" بنیانگذار اقتصاد اشتراکی را در عمق 70 متری زمین، دفن کرد.

ماموستا سجادی افزود: در اقتصاد سرمایه‌داری تمام ثروت جامعه در اختیار عده‌ای معدود قرار می‌گیرد که آن را وسیله‌ای برای رسیدن به هواهای نفسانی خویش قرار می‌دهند و با عدم دخالت دادن سایر اقشار نابودی و فساد به بار می‌آورند.

وی حوادث پیش آمده و ناامنی‌های امروز در کشورهای عراق و سوریه را نتیجه حاکم بودن تفکر و اقتصاد سرمایه‌داری ذکر و اظهار کرد: اگر ساختار حکومت‌ در این کشورها برپایه اقتصادی دینی و درست شکل می‌گرفت، اکنون شاهد این وضعیت نبودیم.

امام جمعه سروآباد، اقتصاد اسلامی را سومین نوع از اقتصادها عنوان و آن را نجات‌دهنده جامعه دانست و افزود: تاریخ نشان داده است هرگاه ملت‌ها از اقتصاد اسلامی استفاده کردند زمینه رشد و تعالی آنها فراهم شده است.

سجادی، اقتصاد در جامعه اسلامی و بر مبنای قرآن را اقتصاد فرهنگی عنوان و ابراز کرد: این نوع اقتصاد مترقی و در چارچوب دین مبین اسلام است.

وی موضوع اقتصادی مد نظر در شعار سال را این نوع از اقتصاد دانست و مطرح کرد: اقتصاد اسلامی با فرهنگ و علم و دانش قرآنی همراه و مرتبط است.

امام جمعه سروآباد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چنانچه فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شود ملت و کشور با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

سجادی با بیان اینکه حرکت در راستای اجرای اقتصاد اسلامی طی 35 سال گذشته یکی از عوامل مهم مقاومت در برابر تحریم‌ها بوده است، بیان کرد: اکنون رسالت مدیران اجرای اقتصاد فرهنگی اسلامی است.

وی وظیفه مردم را پیروی از اقتصاد فرهنگی عنوان کرد و گفت: باید از مسئولان بخواهیم این موضوع را در جامعه به شکل مطلوبی پیاده کنند، چراکه عامل اصلی اجرای اقتصاد فرهنگی ترغیب مدیران از سوی ملت است.

امام جمعه سروآباد در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه تحقق کامل شعار سال 93 فراهم و جامعه به سمت برخورداری از اقتصاد و فرهنگی پویاتر حرکت کند.

انتهای پیام/79012/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول